נדל"ן ותשתיות

מסלול מהיר? לא תאמינו כמה דירות תקועות בוותמ"ל

הוועדה אמנם הוקמה למען אישור תוכניות במסלול מואץ, אך כעת מתברר כי חלקן הוקפאו בהוראת בית משפט וחלקן יעלו לדיון מחודש במועצה הארצית
מערכת ice | 
מחירי דירות (צילום פלאש 90/ גיל יערי, pexels)
אישור חוק הוותמ"ל התקבל בהתלהבות רבה בקרב השחקנים הפעילים בתחום, מתוך מחשבה שהמסלול המואץ לאישור תוכניות ישנה משמעותית את פרקי הזמן לאישור פרויקטים בנפחים גדולים. אלא שכעת מתברר עד כמה מתקשה הממשלה לממש את הבנייה באותן תוכניות.
כדי לסבר את האוזן נספר, כי עד עתה החלו מימושן של 22 תוכניות בלבד, זאת מתוך 35 במספר שאושרו. היתר, הכוללת לא פחות מ-51% מהדירות הצפויות להיבנות ברחבי הארץ, תקועות בוותמ"ל וספק אם ייצאו אל הפועל, בטח בכל הנוגע לזמן הקרוב.
 
הוותמ"ל הוקמה בשנת 2014 במטרה להתיר חסמים בכל הנוגע לעולמות התכנון ולזרז את אישורן של התוכניות. בפועל, על פי החוק יש לממש את התוכניות תוך ארבע שנים. במידה והדבר לא הסתייע, עוברות התוכניות לדיון מחודש במועצה הארצית, זאת בנוגע לתוכניות בהן היקף התשתיות נמוך מ-25%. כאמור, 10 כאלה תקועות כיום בוותמ"ל. זאת ועוד, תוכניות שאושרו בתל השומר לבניית עשרות אלפי יח"ד וכן תוכנית לבניית אלפי יח"ד בחוף אפולוניה בהרצליה, הוקפאו בהוראת בית המשפט העליון.
לא ברור אם אותן תוכניות יבוטלו לחלוטין או שיחולו שינויים משמעותיים בפרטי התכנון שלהן, אבל ברור לכל כי נכון לעכשיו, בכל הנוגע להבטחות שתלו בוותמ"ל, מדובר בכישלון חרוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה