נדל"ן ותשתיות

קבוצת עזריאלי: אושרה בנייתו של המגדל הגבוה בישראל

350 מ' גובה ולא פחות מ-91 קומות. הוועדה המקומית נתנה אור ירוק לבניית מגדל הספירלה של קבוצת עזריאלי בתל אביב. מתי יחלו העבודות ומה ההפתעה בחלק המגדל העליון?
מערכת ice |  1
עזריאלי (צילום טוויטר)
בשורה משמעותית לתושבי תל אביב. הוועדה המקומית אישרה סופית את מגדל הספירלה היוקרתי של עזריאלי בעיר. המגדל, שייבנה בסמוך לשלושת המגדלים של הקבוצה במרכז תל אביב, צפוי להתנשא לגובה של 350 מ' ולהפוך בכך לגבוה ביותר בישראל. כיום המגדל הגבוה מכולם הוא שרונה, השייך גם הוא לקבוצת עזריאלי, בגובה של 238 מ'. עוד נודע כי המגדל החדש יכלול 91 קומות, ועד מחציתו יכלול קומות משרדים, לצד שילוב מסחר בקומות הבסיס.
בחלק העליון ייבנו קומות מגורים להשכרה, ואילו האטרקציה האטרקטיבית במיוחד שמורה לקומות האחרונות, בהן יוקם מלון שצפוי לכלול כ-250 חדרים. חשוב לציין כי הוועדה אישרה לפרויקט היתר בנייה בתנאים, ועם סיום שלב עבודות הדיפון והחפירה יחלו בחודשים הקרובים עבודות הקמת המרתפים והבנייה מעל פני הקרקע.
 
אשר ללוחות הזמנים, בניית המגדל צפויה להימשך כ-4 שנים, ושטחו יהיה 150 אלף מ"ר – זהה לאלו של המגדלים הקיימים. בנוסף יכלול מגדל הספירלה 6 מפלסי חנייה תת קרקעיים וקומת מסחר נוספת שתחובר לתחנת שאול המלך של הקו האדום.
את המגדל תכננו חברת KPF, שתכננה 6 מתוך 10 גורדי השחקים הגבוהים בעולם, בשיתוף פעולה עם האדריכל משה צור. עוד צוין כי במסגרת תכנון הפרויקט יש כוונה לבצע שינוי במרחב העירוני המקיף את כל המגדלים של עזריאלי, ולשדרג אותו לתנועה רגלית ולשימוש בכלי תחבורה ירוקים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא נכון
    נו די 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המגדל הגבוה בישראל כבר בבניה.מגדל בין ערים של תא גבתעים בני רמת גן בגובה 100 קומות
    סגור