נדל"ן ותשתיות

זו החברה הציבורית שמכרה הכי הרבה דירות בישראל

אזורים מדווחת על שיא במכירות בכל שנת 2021, כאשר מתחילת השנה מכרה החברה 1,164 יח"ד. ובכמה זינק המחיר ממוצע לדירה?
אור בוקר | 
רון אבידן, מנכ"ל אזורים (צילום תמר מצפי, 3Division)
חברת אזורים מדווחת על נתוני שיא במכירות לשנת 2021. במהלך השנה החולפת מכרה החברה 1,164 יח"ד בהיקף כספי בסך של 2.8 מיליארד שקלים (כולל מע"מ), וזאת לעומת 976 יח"ד שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד בהיקף כספי בסך של 2.1 מיליארד שקלים (כולל מע"מ). נתונים אלו משקפים עליה של 20% במספר יחידות הדיור שנמכרו וזינוק של כ-33.3% בהיקף הכספי של מכירות יח"ד. זוהי השנה השלישית ברציפות שבה חברת אזורים צפויה להיות החברה הציבורית שמוכרת הכי הרבה דירות בישראל.
מחירה הממוצע של דירה בשנת 2021 עמד על כ-2.4 מיליון שקלים (כולל מע"מ), זאת לעומת 2.17 מיליון שקלים (כולל מע"מ) בתקופה המקבילה אשתקד. זינוק בכ-11% במחיר הממוצע לדירה.
הפרויקטים שהשפיעו באופן המהותי ביותר על היקפי המכירות בשנת 2021 הם פרויקט הפינוי-בינוי Moment בבת-ים עם הישג מרשים במכירה המקוונת הראשונה בעולם הנדל"ן, פרויקט היוקרה Exchange Ramat Gan, פרויקט "אזורים הנרקיס" בראשון לציון, פרויקט "סנטרל פארק 17" בבאר שבע, "אזורים שהם" ,פרוייקט פינוי-בינוי N סוקולוב בצפון העיר נתניה, וכן פרויקטים אחרים.
רון אבידן, מנכ"ל אזורים: "חברת אזורים מסכמת שנה בתנופה אדירה עם היקף מכירות חסר תקדים של מעל ל-1100 יחידות דיור. אנו ממשיכים לחוות ביקושי שיא ליחידות הדיור של אזורים ומסכמים שנה שלישית כמובילי שוק. אזורים שסימנה את תחום הפינוי-בינוי כמנוע צמיחה אסטרטגי, צפויה בשנה הקרובה להגדיל משמעותית את היקף הפרויקטים ויחידות הדיור בביצוע בתחום זה". 
לגבי השנה החדשה שבפתח, הוסיף אבידן כי "בשנת 2022 החברה צפויה להשיק חמישה פרויקטים משמעותיים של פינוי בינוי שחלקם יבנו בשלבים ושיכללו עם השלמתם מעל ל-3,500 יחידות דיור במתחמים גדולים המשלבים מגורים, מסחר, ופנאי. כמו כן, אזורים ממשיכה להרחיב את צבר הפרויקטים האיכותי והמגוון שלה, תוך התמודדות עם מחסור בהיצע הקרקעות הן במסגרת פרויקטים נוספים של התחדשות עירונית והן באמצעות עסקאות רכישת קרקעות אטרקטיביות באזורי ביקוש כגון ירושלים ותל אביב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה