נדל"ן ותשתיות

רוכשים קרקע חקלאית? כך תדעו אם חברת השיווק אמינה

אלף תוכניות בשלבים שונים, לחיצה על מיקום במפה ללא תלות במספר התוכנית ומידע על חסמים אפשריים. המערכת החדשה של רמ"י עולה מדרגה בכל הנוגע לשקיפות והנגשת מידע
מערכת ice | 
קרקעות (צילום unsplash)
רשות מקרקעי ישראל השיקה מערכת אינטראקטיבית חדשה ומתקדמת, במסגרתה יוצגו כל התוכניות הקיימות והמקודמות על קרקעות המדינה. המערכת, שגיבש אגף המידע ברמ"י, מציגה על גבי מפת ישראל את כל התוכניות, החל משלב הסקר ובחינת השימושים העתידיים, ועד לשלב אישור התוכנית. חשוב להדגיש כי המערכת כוללת למעלה מ-1,000 תוכניות בשלבים סטטוטוריים שונים.
בניגוד למערכות קיימות של רמ"י, שחייבו את הקשת מסרי התוכניות, הרי שהמערכת המתקדמת מאפשרת לראות את התוכניות המתגבשות על ידי לחיצה על המיקום במפה.
יצוין כי כיום ישנן במערכת 900 תוכניות מפורטות, 100 תוכניות מתאר בשלבים שונים, ו-30 סקרים לגבי קרקעות שבהן רמ"י בוחנת היתכנות לתכנון. עם זאת, במערכת לא מופיעות תוכניות שמקודמות על ידי הרשויות המקומיות, הוועדות המחוזיות והארציות של מנהל תכנון ומשרדי ממשלה נוספים.
ברמ"י מבהירים כי המידע יכלול גם חסמים אפשריים בתוכנית, דוגמת מגבלות כמו סמיכות למתקן בטחוני, קרקע מזוהמת ועוד. זהו מידע משמעותי עבור אנשים שמתעניינים ברכישת קרקע חקלאית, שניזונים לא פעם מחברות שיווק שונות בעלות אינטרס לקדם את אותן תוכניות.
מטרת המערכת היא הגברת השקיפות בציבור, כדי שכל אזרח יוכל לדעת מה מתכננת המדינה בפועל בכל אזור בארץ, ובנוסף מהם אזורי התכנון העתידיים בשלבים מוקדמים של התכנון – זאת עוד לפני שהתוכנית עברה ונקלטה במוסדות התכנון, בניגוד למצב כיום.
 
זאת ועוד, האינפורמציה המורחבת והכוללנית תתרום משמעותית לקבלנים המשתתפים במכרזים השונים לרכישת קרקעות. על ידי מידע אודות תוכניות בהליכי תכנון שונים, יוכלו לדעת ולהחליט באיזה אזור להשקיע.
בכל הנוגע להתנגדויות שתוקעות לא פעם פרויקטים בצנרת הרי שהנגשת המידע תתרום גם לשקיפות בין גורמי התכנון, ותמנע מצבים בהם תוכנית שמגיעה לשלבים מתקדמים נתקלת בהתנגדות מצד רשויות אחרות, שלרוב יכולות לטעון שכלל לא ידעו על ההליך התכנוני המדובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה