נדל"ן ותשתיות

אזור התעשייה סגולה צפוי להפוך למרכז עסקים שוקק

אושרה להפקדה בוועדה המחוזית התב"ע החדשה למרכז העסקים ירקון, כשאת אזור התעשייה הישן בפתח תקוה יחליפו משרדים בניינים רבי קומות לצד שטחי מסחר ותעסוקה. ומה הקרבה לתחנת הרכבת?
מערכת ice |  1
פרויקט מתחם פוגל פתח תקווה (צילום כנף פרנס אדריכלים)
פתח תקוה ממשיכה להתחדש בקצב מסחרר: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה בוועדה המחוזית את התב"ע החדשה למרכז העסקים ירקון, במקום בו ממוקם אזור התעשייה סגולה. מדובר בתוספת זכויות לבעלי קרקעות המיועדים לבניית משרדים, וכפועל יוצא מעוניינת להגביל מפעלים מזהמים שרבים מהם ממוקמים באזור.
ראוי לציין כי לאחרונה אושרה גם תוכנית לשיפור פני מרכז העיר בפתח תקוה, כאשר גם ייעודה של תוכנית זו הוא להפחית בצורה ניכרת אלמנטים של זיהום סביבתי.
מטרת התוכנית המוצהרת לחידוש מרכז העסקים ירקון הנה ליצור אזור מעורב שימושי תעסוקה, תעשייה ומסחר, משגשג ותחרותי. אזור התכנון תחום בין כביש 40 במזרח, נחל שילה בצפון, פארק הירקון מצפון וממערב בית העלמין סגולה, רחוב רבניצקי ורחוב הרב חפוטא מדרום, בסמיכות לתחנת הרכבת סגולה.  
הרחוב הראשי באזור התעשייה האמור הוא בן ציון גליס, שצפוי להפוך לרחוב בבנייה גבוהה למשרדים ותעסוקה מעל קומות מסחר ושטחי ציבור. בצידו המערבי של כביש 40 ומדרום לתחנת הרכבת, מתוכננת רצועה אורכית המחברת את שכונות העיר מדרום למרכז התחבורתי ולפארק הירקון מצפון, שתהיה מרכז תעסוקתי
 
זאת ועוד, לאורך רחוב הירקונים מתוכנן עירוב שימושים הכולל מגורים, שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה. תכנון רחוב הרכבת הנו המשך ציר המייסדים עד לב פארק הירקון וכולל מסחר, שביל אופניים וציר הליכה. נקודת המוצא של ציר זה היא מכיכר המייסדים שבמרכז העיר – לאורך רחוב פינסקר, ממשיך לרחוב מבצע יפתח ומשם לפארק הירקון דרך רחוב הרכבת.
עוד הודגש כי התוכנית של פארק הירקון נערכת במקביל ובתיאום מלא עם התוכנית של אזור העסקים ירקון. בנוסף, התוכנית מציעה תכנון רשת דרכים המבוססת על מערכת הדרכים הקיימת, הרחבת רצועת הדרך, הוספת חיבור צפונה ועוד. כמו כן, היא כוללת רשת צירי הליכה ושבילי אופניים המחברים לשימושי התחבורה הציבורית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פתח תקוה על המפה.
    רונן. 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לפתח תקוה שלנו אם המושבות המיתחדשת העיר הממוקמת בלב הארץ גישה נוחה לכל הכבישים הכל נגיש ברוך השם.
    סגור