נדל"ן ותשתיות

הרכבת הקלה בצעד דרמטי: מה קרה להצעת אגד והסינים?

ועדת המכרזים של נת"ע בחרה את החברות שיבצעו את השלב השני של הירוק והסגול: אגד נשארה בחוץ כמו גם CRCC ו-CRRC. אלסטום, דן ואלקטרה יבצעו את השלב השני בפרויקט הקו הירוק בכ-9 מיליארד שקל, קבוצת שפיר ו-CAF הספרדית יבצעו את הקו הסגול

מערכת ice |  1
הרכבת הקלה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)

חברת נת"ע הודיעה אמש (ראשון) על הזוכים שיבצעו את השלב השני בקו הסגול והירוק של הרכבת הקלה בגוש דן וכן על המאוכזבות שלא ייקחו חלק בפרויקט התחבורה הגדול ביותר שנעשה בישראל בעשורים האחרונים.

מבין 10 ההצעות שהוגשו על ידי חמש קבוצות, ועדת המכרזים של נת"ע בחרה בהצעתה של הקבוצה המכילה את אלסטום, דן ואלקטרה לביצוע השלב השני בפרויקט הקו הירוק, כאשר קבוצת שפיר ו-CAF הספרדית זכו בהקמת הקו הסגול, כאשר אגד תעבורה ושיכון ובינוי נותרו בצד המאוכזב. אלקטרה תקים ותתחזק עם שותפותיה את הקו הירוק של הרכבת הקלה בכ-9 מיליארד שקל.
 



נת"ע הסבירה את הבחירה: "במסגרת ההליך המכרזי ולאחר הליך שימוע שהתקיים, הוחלט על ידי ועדת המכרזים של נת"ע, על פסילת הצעתה של קבוצת שיכון ובינוי, CRRC ,CRCC ואגד לקווים הירוק והסגול".

חיים גליק מנכ"ל נת"ע התגאה ב"בשורה אדירה לתושבי כל גוש דן. רשת הרכבת הקלה קופצת הערב צעד משמעותי קדימה, עם שתי קבוצות ישראליות ובינל"א שנבחרו להוביל את מטרופולין ת"א לעתיד תחבורתי חדש בטוח ונוח. זהו מכרז עצום ומורכב, ואני מצפה שהזוכים יצדיקו את האמון שניתן בהם, ויוכיחו את יכולתם להוביל את הפרויקט הנ"ל בבטחה, בהתאם ללוחות הזמנים ולתועלת תושבי גוש דן וכלל הנוסעים. אני מבקש להודות לחברי ועדת המכרזים על המאמץ שהושקע במהלך כל הדרך".
 

שרת התחבורה מרב מיכאלי בירכה: "שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי על מכרזי הרכבת הקלה: ‏הקו הסגול והירוק יוצאים לדרך! הסעת המונים היא עתיד התחבורה שלנו, היא הדרך היחידה שלנו להתקדם בחיים וכחברה. ברכות לחברות הזוכות במכרזי הקמת שני הקווים החדשים של הרכבת הקלה בגוש דן. אני בטוחה שחברת נת"ע יחד עם הזוכות מבינות את גודל האחריות ואת גודל המשימה. בהצלחה לכולם, לעבודה".
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "פרויקט הרכבת הקלה הינו פרויקט התואם במדוייק את יכולותיה המגוונות של קבוצת אלקטרה בע"מ, שכן הוא משלב את ההתמחויות השונות של חברות הקבוצה בייזום, תכנון, הקמה ותחזוקה של פרויקטים מורכבים. זהו פרויקט לאומי משמעותי, המחזק את פעילותנו בתחום הזכיינות, ומחזק את מיצובן של אלקטרה תשתיות וחברות בנות נוספות של הקבוצה כשחקניות מובילות במגה פרויקטים מסוג זה. הפרויקט מגדיל את צבר העבודות שלנו המתקרב לרמה של 30 מיליארד שקל, כשלאור הצרכים הדחופים של מדינת ישראל בפרויקטי תשתיות משמעותיים נוספים, אנו צופים את המשך מגמת הצמיחה של הקבוצה בפרויקטי זכיינות ותשתיות במהלך השנים הקרובות. פרויקט זה גם מתחבר לכניסתנו לאחרונה לתחום התחבורה הציבורית, המשתלב בעולם התשתיות הצומח, ומהווה מנוע צמיחה נוסף לאלקטרה, לאור הצפי להתקדמות מכרזים נוספים של המדינה בתחומי הנתיבים והרכבות".

איתמר דויטשר מנכ"ל אלקטרה. קרדיט צלם טל גבעוני

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרטה מושחתים כולם מורחים את רכבות שנים כדי לשדוד את תקצ
    רון 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוקנים את תקציב המדינה כי אף אחד לא מבין מה העלויות וההוצאות ו מורחים שנים על שנים בבנית רכבת בושה וחרפה שזאת האינטלגנציה היחדה שלהם !!!?
    סגור