נדל"ן ותשתיות

דירה זולה בהגרלה? המהלך הענק שיהפוך את שוק הנדל"ן

החל מהחודש הבא ועד לסוף השנה ישווקו 30 אלף דירות מוזלות בהגרלות, זאת במסגרת התוכנית של רמ"י יחד עם משרד השיכון והבינוי לצינון הביקושים. וכמה דירות יוגרלו כבר במרץ?
מערכת ice | 
נדל"ן (צילום unsplash, pexels)
קשה מאוד כיום למצוא משפחה ממוצעת או משקיע פוטנציאלי שלא מתעניינים באפשרות לרכוש דירה חדשה. כשהביקושים שוברים שיאים חדשות לבקרים ועליית המחירים הפכה לדבר שבשגרה, יוזמים ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד הבינוי והשיכון תוכנית לצינון הביקושים.
במסגרת זו, הכוונה היא לפרסם כבר בשנה הנוכחית הגרלה של דירות מוזלות, כשעל פי הערכות, מדובר בכ-30 אלף דירות במספר. יצוין כי עד כה שיא הגרלת הדירות בשנה עומד על 28 אלף. תחילת התוכנית צפויה כבר בחודש הבא, כאשר במהלך מרץ יוגרלו כשליש מסך הדירות המתוכננות – כ-9,500 במספר. בין הערים בהן יוגרלו הדירות נמצאות לוד עם 1,200 דירות, אשדוד עם 860, 500 באופקים ו-400 בצפת.
 
אשר ליישובים החרדיים, הצפי הוא להגרלות מוזלות של כ-6,000 דירות, כשגם ערים ערביות גדולות דוגמת נצרת ואום אל פאחם יזכו לכמות הגרלות משמעותית. ערים נוספות הן דימונה, בה יוגרלו כ-1,500 דירות, חיפה עם 1,320 דירות וגם בשדרות וביבנה יוגרלו למעלה מ-1,000 דירות.  
המשמעות ברורה: צינון הביקוש, זאת מתוך נקודת הנחה שהזוכים בהגרלות ולעיתים גם המשתתפים בהן לא יהיו עוד חלק משוק הדיור הרותח למשך תקופה מסוימת ולמעשה "יאווררו" אותו. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהביורוקרטיה והעיכובים השונים המאפיינים את הענף, בראש ובראשונה בכל הנוגע לקבלת היתר בנייה, יגרמו לכך שאת הדירות הזוכות יראו בעליהן בפרקי זמן שנעים בין 4-5 שנים.
חשוב להדגיש כי כמות ההגרלות האסטרונומית אפשרית בזכותו של שר השיכון הקודם, יעקב ליצמן, שדאג למכרזים סגורים רבים עבור אלפי דירות במסגרת התוכנית לדיור במחיר מופחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה