נדל"ן ותשתיות

עיר חדשה בישראל? 30 אלף תושבים בדרך לשנות סטטוס

שינוי מעמדה המוניציפאלי של חריש ממועצה מקומית לעירייה ידון בקרוב בוועדה הגאוגרפית לשינויים מוניציפאלים ומיזוג רשויות מרצון שהוקמה בשבוע שעבר
מערכת ice | 
שכונה צוותא חריש (צילום רודי אלמוג)

מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש חתם היום, (ראשון) על מנדט עבור 'הוועדה הגאוגרפית הקבועה לבחינת מעמד מוניציפאלי ולבחינת מיזוג רשויות מקומיות מרצון' בראשות גבי מימון,  לבחינה והמלצה בפני שרת הפנים איילת שקד בדבר שינוי המעמד המוניציפאלי של המועצה המקומית חריש.

מוקדם יותר הבוקר, אישרה הממשלה את תוכנית ראש הממשלה נפתלי בנט, ושרת הפנים איילת שקד, לפיתוח העיר חריש. במסגרת התוכנית הממשלתית צפויה העיר חריש להכפיל עצמה עד 2025-2026, כאשר כיום כמות התושבים בה עומדת על 30 אלף בסך הכל.
 



לאחר אישור התוכנית בממשלה, אמרה שרת הפנים איילת שקד: "שמחתי לבקר בשבוע שעבר בחריש, שבקרוב מאוד אהפוך אותה לעיר. כיום הישוב הזה מאוד גדול ואין סיבה שחריש לא תהפוך לעיר. אני מאמינה שתוך חודש-חודשיים נסיים עם התהליך. יש כאן השקעה נרחבת של משרדי ממשלה בהחלטות ממשלה, הוקצה הרבה כסף ממשרד הפנים, משרד רה"מ, משרד האוצר ומשרד התחבורה".

עוד הסבירה שקד: "החלטת הממשלה מחזקת את העיר ונותנת פתרונות תחבורתיים והמטרה הבאה והמיידית היא לחזק את אזורי התעסוקה, התעשייה והמשרדים כדי שהעיר תוכל להיות עיר יציבה ואיתנה בזכות עצמה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה