נדל"ן ותשתיות

זה סכום העתק שהושקע בשיפוץ שדה התעופה בשיקגו

שדה התעופה 'אוהרה' בשיקגו שופץ ב-8.5 מיליארד דולר והפך לאחד המפותחים בתבל מבחינת מסוגלות לקליטת כלי תעופה. ומה העלות של שדרוג מערכת המסלולים?
מערכת ice | 
מטוסים (צילום Magma Images)
בשיקגו, ארה"ב, ישנה את אחת ממערכות שדות התעופה הגדולה והעמוסה בעולם. לפני עידן המטוסים ועד שנות ה-50 המאוחרות, היה שדה התעופה 'מידווי' בדרום מערב העיר, העמוס ביותר בכל הקשור לתנועת נוסעים, אך לעומת זאת מסלולי הנחיתה היו קצרים מדי עבור מטוסי הסילון הראשונים.
זו הסיבה שתוך שנים ספורות הועתקו כל הטיסות לשדה התעופה 'אוהרה' בצפון מערב שיקגו, שם נבנו מסלולים ארוכים יותר לצד טרמינלים חדשים. צעד זה הפך את 'אוהרה' לשדה התעופה העמוס בתבל ב-1962, תואר בו החזיק השדה במשך 25 שנים.
 
אלא שלנפח הנוסעים הגבוה יש גם מחיר לא קטן. המקום הפך ידוע לשמצה בשל הגודש שגרם לתורי ענק ועיכובים בטיסות. מה גם שמזג האוויר הבלתי צפוי בעיר וצורת המסלולים שמשכו את מטוסי הסילון, לא עמדו במבחן הזמן.
השדה איבד מאוד מערכו והדרך היחידה לשינוי הייתה שינוי רדיקלי של מערכת המסלולים – שיפוץ שנמשך משנת 2005 ועד 2021 בעלות של 6 מיליארד דולר. התורים והעיכובים ירדו בצורה דרסטית והדבר סלל את הדרך, תרתי משמע, למייק-אובר כללי של שאר שדה התעופה, זאת בתוספת השקעה של 8.5 מיליארד דולר.  
 
כיום ישנם ב'אוהרה' 8 מסלולי טיסה - 6 מקבילים ושניים אלכסוניים. בעבר היו בו 3 זוגות של מסלולים מקבילים שחצו זה את זה, מה שגרם לסיכון והתנגשות בין כלי תעופה, לצד רגישות לתנאי מזג האוויר. "עכשיו יש לנו את רשת מסלולי הנחיתה בעלת המסוגלות הגבוהה ביותר מכל שדה תעופה אזרחי בעולם", סיכם בסיפוק רוברט הוקסי, ראש מערך הפיתוח במחלקת הטיסה של שיקגו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה