נדל"ן ותשתיות

בשורה לרוכשי הדירות: תיקון חוק המכר עבר בכנסת

הכנסת אישרה הבוקר את תיקון חוק המכר שיגביל את מדד התשומות לעד 40%, יחד עם שורת פיצויים מצד הקבלנים עבור איחורים במועד מסירת המפתח
מערכת ice |  4
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ גילי יערי, דוד כהן, מיכאל גלעדי)
הבוקר (ה') אישרה הכנסת את התיקון להצעת חוק המכר, שקידמו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ומשרדו. צעד שמסוגל להביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים עבור ורכשי הדירות. מתוך כך תיקון החוק יכנס לתוקף בתוך שבעת המים שלאחר כניסתו לרשומות .
 
נכון להיום נהוג להצמיד את מחיר הדירה כולו למדד תשומות הבנייה, מדד המשקלל את השינויים במחירי הבניה ביחס לשינויים בעלות חומרי הגלם השונים מחודש לחודש. בעקבות זאת רוכש הדירה משלם על עליית המדד וגם על אלה שאינם מושפעים מהמדד, כגון – מחיר הקרקע, הרווח היזמי ועוד.
 
תיקון החוק החדש אומר כי חברות הבנייה יוכלו להצמיד למדד התשומות רק עד 40% ממחיר הדירה. כלל הסכום שישולם עם כריתת חוזה המכר לא יוצמד כלל, ובכל מקרה תשלומים שלא יפחתו מ-20% ממחיר הדירה לא יוצמדו למדד כלל. מכאן שרק עד 40% ממחיר הדירה יוצמד למדד. יש לציין כי לפי הצעת החוק, לא ניתן יהיה להצמיד את מחיר הדירה למדד לאחר מועד המסירה שנקבע בחוזה, גם במקרה שהדירה תימסר באיחור.
 
בנוסף לכך הצעת החוק מצמצמת את הפטור מתשלום פיצוי לרוכש במקרה של איחור במסירה רק למקרה שבו האיחור נבע ממעשה או מחדל של הרוכש או למקרה שהחוזה סוכל. יתרה מזו, במקרים בהם תימסר הדירה באיחור של לפחות חודש ועד ארבעה חודשים, חברת הבנייה תשלם פיצוי בגובה שכר דירה מלא, ובמקרה של איחור של חמישה חודשים ועד עשרה חודשים חברת הבנייה תשלם לקונים תשלום חודשי בשיעור של 125% משכר דירה באזור. על כל איחור שמעבר לעשרה חודשים יוטל פיצוי בגובה 150% משכר הדירה באזור. 
 
זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון מסר: "מרגע כניסתי לתפקיד אמרתי שיש לשנות את חוק המכר במטרה להגן על הרוכשים ולקדם שקיפות מולם, זה לא היה פשוט". גם אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון התייחס להעברת החוק: "זהו יום חשוב לרוכשי הדירות החדשות בישראל, הכנסת תיקנה עוול של שנים ומעכשיו רוכשי הדירות כבר לא יופתעו במועד המסירה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ואני מתחנן-תביאו קבלנים ועובדים סינים (ל"ת)
    מומו 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    למה 40%
    שלומי 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מספיק המחירים הזויים הקבלנים חזירים לא מספיק
    סגור
  • 1.
    מה לגבי מי שקנה דירה עכשיו
    שלום 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיש שקנה דירה משנה שעברה ושמלם עוד עכשיו צומת הבנייה גם החוק הזה תופס ?
    סגור
  • לא
    אני 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא חל רטרואקטיבית
    סגור