נדל"ן ותשתיות

הקבלנים נגד התוכנית הממשלתית: "הבעיות בפריפריה לא ייעלמו"

נשיא התאחדות הקבלנים ביקר את תיקון חוק התמ"א, וטוען כי הוא מזניח את הפריפריה. עם זאת הוא אמר כי "סה"כ מדובר בחוק טוב שמייצר ודאות בשוק הדיור"
מערכת ice | 
ראול סרוגו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את תיקון 136 לחוק התכנון ובניה, הכולל בתוכו את החלופה לתמ"א 38 ("חלופת שקד"). החלופה יוצרת כלי תכנוני לטובת התחדשות עירונית בבניין הבודד תוך מתן תעדוף התחדשות מתחמית. 
אך יש מי שחושב התיקון החוק לא יועיל לשוק הדיור. נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראו לסרוגו הגיב להעברת החוק ואמר, "לצערנו הממשלה שוב לא נותנת פתרונות אמיתיים לתושבי הפריפריה, שימשיכו לגור בבתים בהם יש סכנת קריסה ובלי מיגון ראוי. כפי שהזהרנו פעמים רבות, חובתה של מדינת ישראל לאמץ כלים שיאפשרו כדאיות של ביצוע התחדשות עירונית גם באזורי פריפריה ולא רק במרכז הארץ וגוש דן."
 
עוד הוא אמר, "התיקון בצורתו הנוכחית לא יביא לפתרונות בפריפריה ובמקומות שאינם כדאיים כלכלית. יש לתקן בחוק את חישוב תוספת הבניה לבניינים שיעברו חידוש כך שיהיה רלוונטי לערים בפריפריה ויאפשר לקבלנים ליזום פרוייקטים בכל הארץ. על מנת שיהיו פרוייקטים של פינוי-בינוי במקומות כמו טבריה, ערד וקריית שמונה יש לקבוע בהם מכפילים גדולים יותר."
לאחר מכן סייג את דבריו והוסיף, "עם זאת אנו שמחים כי סוף סוף התיקון לחוק עבר בכנסת, מה שהיה צריך לקרות ממזמן. התיקון לחוק מייצר ודאות בקרב שוק הדיור, ויאפשר לאזרחי ישראל לגור בדירות ממוגנות כנגד טילים ורעידות אדמה. אין ספק שזהו צעד שיגדיל את היצע הדירות באזורי הביקוש ויפתור לא מעט חסמים ברשויות המקומיות, כמו ביצוע של תשתיות של מבני ציבור בשל תוספת הצפיפות כך שבסך הכולל מדובר בחוק טוב שאנו מברכים עליו"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה