נדל"ן ותשתיות

דוראל רוכשת פאנלים סולאריים לפרויקט באינדיאנה בכחצי מיליארד שקלים

חברת היזמות הגלובלית בתחום האנרגיה המתחדשת חתמה הסכם לרכישת פאנלים פוטו-וולטאיים לפרויקט אינדיאנה דרום בסכום של כ-500 מיליון שקלים. הפרויקט הינו חלק מפרויקט הענק של דוראל, Mammoth Solar, שהספקו הכולל כ-1,600 מגה ואט (DC)
מערכת ice | 
הקמות פרויקט אינדיאנה בארהב (צילום באדיבות דוראל)
דוראל מדווחת היום על חתימת הסכם לרכישת פאנלים פוטו-וולטאיים עם חברת Waaree Energies Limited, ספק פאנלים פוטו-וולטאיים גלובלי Tier-1, בסכום של כ-500 מיליון ₪, עבור פרויקט אינדיאנה דרום שהספקו מוערך בכ-360 מגה-וואט (DC).
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "הסכם רכש הפאנלים מהווה אבן דרך משמעותית נוספת בהקמת פרויקט הענק באינדיאנה, בהתאם ליעדי החברה. לדוראל , כיזם גלובלי, יתרון מהותי במינוף הקשרים מול הספקים המובילים בעולם וסגירת עסקאות תוך מיקסום תנאי ההסכם מולם. עסקה זו הינה חלק מהאסטרטגיה לגיוון ספקי הציוד הקריטי לפרויקטים הגדולים, על מנת לגדר סיכונים בשרשרת האספקה, איתנות פיננסיית וסיכונים גיאו-פוליטיים, לרבות סיכונים הנוגעים למכסים אפשריים. החקיקה האחרונה של הממשל האמריקני צפויה לספק רוח גבית נוספת לסביבה העסקית החיובית של דוראל בארה"ב."
פרויקט אינדיאנה דרום, הוא חלקו השני של Mammoth Solar, פרויקט הדגל של דוראל בארה"ב, שהספקו הכולל הוא כ-1,600 מגה ואט (DC) ושטחו כ-50,000 דונם – הפרויקט הגדול ביותר שיזמה, מקדמת ומקימה חברה ישראלית בארה"ב. 
 
היקף ההשקעה הצפוי בפרויקט הינו כ-1.6 מיליארד דולר, והוא מחולק לשלושה שלבים: אינדיאנה צפון, שהספקו מוערך בכ-480 מגה-וואט (DC),אינדיאנה דרום שהספקו מוערך בכ-360 מגה-וואט (DC) ואינדיאנה מרכז שהספקו מוערך בכ-720 מגה-וואט (DC). דוראל השלימה התקשרויות בהסכמי PPA למכירת החשמל עבור כל הפרויקט, בהיקף של כ-1,600 מגה-וואט ל-15 שנים.
עבודות ההקמה בחלקו הראשון של הפרויקט, אינדיאנה צפון, בעיצומן והוא צפוי להגיע להפעלה מסחרית בשנת 2023. דוראל חתמה על הסכם מימון והסכם שותף מס עבור חלק זה של הפרויקט.
דוראל היא חברה יזמית גלובלית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה לני"ע בת"א. צבר הפרויקטים של החברה כיום עומד על כ-16,000 מגה-וואט (DC) מתוכו כ-12,000 מגה-וואט (DC) בארה"ב והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק).
לצד הפעילות בארה"ב ובאירופה, לדוראל מאות מתקנים מניבים בישראל והיא ממשיכה להקים ולהוציא לפועל פרויקטים רבים וגדולים המשלבים אנרגיה סולארית ואגירת אנרגיה במסגרת זכייתה הגדולה במכרזי סולאר בשילוב אגירה בהיקף של כ-714 מגה-וואט (DC) וקיבולת אגירה של כ-1,443 מגה-וואט שעה לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה