נדל"ן ותשתיות

תגובות בכירי הנדל"ן לנתוני למ"ס על מכירות דירות חדשות

שמאי המקרקעין ישראל יעקב, המתמחה בליווי פרויקטים ודרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים חברת שיווק הנדל"ן דרא מגיבים לדו"ח למ"ס אודות מכירות דירות חדשות בחודש אוגוסט
מערכת ice |  1
יעקב ישראל (צילום איגור פינקלשטיין)
בכירים בענף הנדל"ן, מגיבים לפרסום נתוני הלמ"ס, לגבי מכירת דירות חדשות בחודש אוגוסט. שמאי המקרקעין ישראל יעקב, המתמחה בליווי פרויקטים: "כצפוי, הבחירות יחד עם חוק המכר גרמו להרבה מאוד ישראלים לשבת על הגדר בציפייה שמשהו יקרה. בנוסף החשש מעליית הריבית שבסוף הסתברה כנכונה גם היא גרמה לרוכשי דירות לחשב מסלול מחדש. הביקוש לדירות לא ירד".
"ההתעניינות ברכישת דירות נשארה אבל הזמן שלוקח לרכוש דירה התארך. אני מעריך שלאחר שאבק הבחירות ישקע אנו נראה עלייה מחודשת במכירות דירות כפי שהיה בסבבים הקודמים. עם זאת, ביישובים רבים לא בהכרח שיהיה מספיק מלאי. צריך לזכור כי רוב הדירות שהלמ"ס מדווחת כ'התחלות בנייה' כבר מכורות", סיכם יעקב.
 
דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים חברת שיווק הנדל"ן דרא: "כפי שהערכנו בחודש הקודם, גם באוגוסט נרשמה ירידה במכירת הדירות שמיוחסת בין היתר לעונתיות, וימי החופש שבהם עם ישראל היה בדרכו לחו"ל או שנפש בארץ. לזאת ניתן להוסיף גם ירידה במלאי הדירות בערים רבות בארץ שהשפיעה אף היא על נתוני המכירות.
"כמו שניתן לראות בנתוני הלמ"ס, בערים שבהן יוצא מלאי חדש של דירות לשוק, זה מיד מיתרגם לעלייה במכירות – כמו למשל בערים לוד ואור יהודה שרשמו זינוק במכירות בתוך שלושה חודשים. גם בעיר ירושלים אנו רואים עלייה של כ-12% במכירות בתקופה זו, וזה מתקשר עם העלייה בהתחלות הבנייה שנרשמו בעיר בחודשים האחרונים. הביקושים לדירות גבוהים וימשיכו לדעתי להיות גבוהים, וכשזה פוגש גם היצע מספיק של דירות – התוצאה היא עלייה כללית במכירות", סיכם אוהב ציון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מריצים
    דייר ממתין 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם בלחץ הפידיון ירד
    סגור