נדל"ן ותשתיות

תמ"א 38 תוקפא בגלל המטרו? התשובה האמיתית נחשפת לראשונה

במסגרת פאנל שנערך ב-'פסגת הנדל"ן' באילת של מרכז הנדל"ן, הצהיר לראשונה מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על כוונותיו לקידום תוכניות תמ"א 38 באזור תחנות המטרו. מנכ"ל הרשות להתחדשות עירונית, עו"ד אלעזר במברגר: "לא תהיה הקפאה חסרת אחריות של תמ"א 38 ברחבי המטרו"
מערכת ice | 
רכבת המטרו (צילום יח"צ)
פרוייקט המטרו מתוכנן לעבור לאורך 150 קילומטרים, בשלושה קווים, ולעבור ב־24 רשויות שונות. הוא יכלול 109 תחנות באותן ערים. היום (שני) במסגרת פאנל התחדשות עירונית 2023 , שנערך ב-'פסגת הנדל"ן' באילת של מרכז הנדל"ן, הצהיר לראשונה מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על כוונותיו לקידום תוכניות תמ"א 38 באזור תחנות המטרו.
עו"ד אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הסביר: "לא תהיה הקפאה חסרת אחריות של תמ"א 38 ברחבי המטרו, רק במתחמי הליבה סביב התחנות עצמם. עיקרי ההמלצה שלנו כוללים הקפאה במתחמי הליבה של המטרו שבו לא יוצאו בו היתרים בשנתיים הקרובות. אין הגבלות כלל מ-300 מטר ומעלה מליבת התחנה. בטווח שבין 100 ל-300 מטר - יתקיים דיון פרטני בכל פרויקט".
 
מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית התייחס גם ליעדי הרשות לאחר הבחירות והמלצותיו לממשלה שתקום: "בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022 ניתנו מעל 450 היתרים לביצוע תמא 38 הכוליים למעלה מ-12 אלף יחידות דיור. ניהלנו קרב במועצה הארצית לתכנון ובנייה שבסיומו הבאנו להארכת התמ"א עד אוקטובר 2023. אנו מייצרים היום רשת של תוכניות חלופיות של תמ"א 38  באמצעות חברות שמייצרות מפות עירוניות המסמנות מבנים שמתאימים להתחדשות עירונית וקובעת לגביהם את זכויות הבנייה".
והמשיך: "ההמלצה שלנו לממשלה הבאה היא לבצע הסדרים של פינוי בינוי על תמ"א 38. אנחנו רוצים להוריד את הרוב הדרוש להסכמה לקידום פרויקט תמ"א ל-67%. אנחנו רוצים גם הסדרים מיוחדים לציבור הקשישים בישראל. הסכמי המסגרת שחתמנו בשנה האחרונה עם 12 רשויות מובילות בפינוי בינוי בישראל. על כל היתר בנייה שהם הוציאו הם קיבלו מענקים על ההיתרים".
בחלק השני של הפאנל, התקיים שולחן עגול בנושא פרויקטים של פינוי בינוי בערי הפריפריה עינת גנון, סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "התחדשות עירונית בפריפריה היא אתגר עבורנו. אנחנו מבחינתנו הרמנו את הכפפה כבר לפני שנתיים שלוש וזרענו את הזרעים שהובילו לדו"ח מסכם שיש בו מספר המלצות מרכזיות. ההמלצה הראשונה היא מיפוי ותכנון של האזורים שמתאימים להתחדשות עירונית. ביצענו זיהוי דקדקני של פרויקטים קצת פחות מרכזיים וכאלו שניתן למנף אותם מבחינה כלכלית.
הנושא השני היה נושא חוסר הכדאיות הכלכלית ליזמים שבו המלצתנו היא קידום הטבות מס בפריפריה, בשביל לשפר את הכדאיות הכלכלית. הפחתת מס רכישה, הפחתת מס הכנסה לחברות שעיקר עיסוקן בפריפריה ואפשרות גם להעניק דוחות מאוחדים לחברת אם וחברת בת. צריך להבין שהטבות מס נותנות ליזם וודאות הרבה יותר גבוה. כשהוא עושה את השיקולים שלו האם להיכנס לפרויקט, הטבות המס נותנים לו את הוודאות הכלכלית, טרם כניסתו לפרויקט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה