נדל"ן ותשתיות

משבר בדיור? הוקפאה בניית עשרות אלפי דירות בגוש דן

בתום שלושה חודשים של דיונים, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הודיעה היום (שלישי) כי החליטה להקפיא באופן מידי עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית סביב תחנות המטרו באזור גוש דןץ המשמעות: עשרות אלפי דירות פוטנציאליות להיבנות בגוש דן לא ייבנו
מערכת ice | 
שוק הנדל"ן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
בתום שלושה חודשים של דיונים, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הודיעה היום (שלישי) כי החליטה להקפיא באופן מידי עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית סביב תחנות המטרו באזור גוש דן.
הפרויקטים העתידיים כוללים מאות דירות שלא ייבנו, כשההגבלה על הפרויקטים היא שלא ייבנו במרחק של כ-100 מטרים מתחנות מטרו, שם ישנו פוטנציאל בנייה עתידית של עשרות אלפי דירות. ההחלטה של המועצה הארצית מציגה את התנאים המאפשרים לקידום של היתרי בנייה מכוח תמ"א 38 בתחום תמ"א 70, שמטרתה היא להתוות את מדיניות התכנון והפיתוח סביב תחנות המטרו.
 
פרויקט המטרו נחשב לפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שבוצע אי פעם במדינת ישראל, והוא כולל רשת של שלושה קווי מטרו באורך כולל של 150 ק"מ של מסילות תת קרקעיות ו-109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. ברדיוס של 100 מטרים מתחנות המטרו מצויים כיום בוועדות התכנון 51 פרויקטים של תמ"א 38 הכוללים 691 דירות חדשות, שכאמור יוקפאו באופן מידי, ובסך הכול קיימים 1,464 בתים שנבנו לפני 1980 במרחב זה המכונה "מרחב הליבה".
לגבי פרויקטים שמתוכננים בתחום הטבעת הראשונה, כלומר ברדיוס של כ-300 מטרים מתחנות המטרו, הוחלט כי היתרי בנייה יינתנו רק לאחר אישור יו"ר הוועדה המחוזית ומתכנן מחוז, לאחר בחינה של מהנדס הוועדה המקומית. תחום הטבעת השנייה, כלומר ברדיוס של כ-300 מטרים ועד 800 מטרים מתחנות המטרו לא יוטלו מגבלות. חשוב לציין כי המועצה הארצית קבעה שמגבלות אלו לא יחולו על היתרי בנייה שהוחלט לאשרם עד למועד ההחלטה שהתקבלה היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה