נדל"ן ותשתיות

מחדל הפרוטקשן: משטרת ישראל והקבלנים בסבב האשמות

בכנס מיוחד של ארגון הקבלנים והבונים, נציג משטרת ישראל האשים את הקבלנים בנתינת יד למשפחות הפשע על ידי תשלום דמי חסות. הקבלנים מצדם לא נשארו חייבים והשיבו בהאשמות חמורות
מערכת ice | 
צילום דוברות המשטרה ויקיפדיה
השבוע מתקיים כנס של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל-אביב והמרכז באילת ובמסגרתו התקיים פאנל מיוחד בנושא דמי חסות (פרוטקשן) שהפגיש בין קבלנים נבחרים בארץ ובין נציגים של המשטרה. בפאנל התקיים דיון סוער בין שני הצדדים בנוגע לדרך הנכונה שבה יש למגר את התופעה, מי האחראיים לה ומה היקפה הנוכחי.
רפ"ק ארנון הרפז, מפקד כוח משימה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית במשטרה פנה באצבע מאשימה לקבלנים: "במקום להתלונן הקבלנים לפעמים מתארים לי עולם ורוד באתרים כי הם משלמים ואין להם נזק ולא אכפת להם למי הם משלמים. הם מניעים את הגלגלים של אותו ארגון והכסף שלהם מפרנס אותם".
לכך הוא הוסיף וקרא לקבלנים לשתף עם המשטרה פעולה: "המשטרה חייבת את עזרת הקבלנים, בשביל שתיק יצליח בבית משפט צריכים להביא ראיות וצריכים מתלוננים, אני מצפה שחברות יבואו ושיעדכנו אותנו על כל אמירה או נזק באתר, אם היזם יגיד לי אין לי ברירה אני חייב לעבוד דרכם גם זה יכולה להיות ראיה".
 
הקבלנים מצדם תיארו מציאות שבה ישנם קבלנים שכן מתלוננים והתלוננו למשטרה, אלא שהם נתקלו במשטרה חסרת יכולת או רצון להתמודד עם הבעיה. יו"ר ארגון הקבלנים, יהודה כתב, השיב לרפ"ק: ""אני לא מכיר לפי חוק פלילי או משפט פלילי שמשטרה חייבת לפעול רק אחרי תלונה. אם מישהו רצח אתה מחכה לתלונה? אנחנו במקום לא טוב... כשאתם רוצים לחקור מכולה אם יש שם אקסטזי או לא אתם עושים ולא מחכים לתלונה. יש פה פצצת אטום מתחת למדינה... אני גם מכיר חברות שהגישו תלונות ומה קרה? שרפו להם עוד יותר כלים והשמידו להם ופגעו להם והם פושטי רגל. אז או שזה ניתן לכם מכוח החוק או שימשיך להיות פה בלגן שלם".
קבלן נוסף בקהל הוסיף ואמר: "אני בונה בנתיבות וכל יום יש משהו. יום יום מגישים תלונה על גניבה. פעם אחת תפסנו את האנשים בתוך האתר, הגיע שוטר ומה אמר? הדברים לא ביד שלו, אין ראיות. איבדתם כל משילות. זה דבר כל כך קל לפתרון – שתקים המדינה את חברות השמירה ובזה זה נגמר, ואפילו נשלם יותר. הרי מי משלם היום את הנזקים? מס הכנסה, כי לנו יש ביטוח ומקבלים פיצוי, והרוכשים של הדירות".
הפאנל עסק גם בנושא התמודדות המשק עם עליית הריבית והמיתון שבדרך. מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן, אבישי בן חיים, אמר כי הוא צופה התמנות במחירי הדירות אך לא ירידה משמעותית. מה שעוזר לטעמו לקבלנים הם המאגרים שצברו שמאפשרים להם להתקיים בעת האטה בשוק. 
טלי ריצ'מן, מנכ"לית ארכימדס, הסכימה שגידול בריבית של החזיר המשכנתא לא באמת משפיעה על היזם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה