נדל"ן ותשתיות

בניית המלון הגדול בישראל שוב נתקע

פרויקט מלון שרונה של חברת נצבא לא נגמר גם 11 שנה לאחר הזכייה במכרז. בחודשים האחרונים אין עבודות במתחם ונראה כי הפרויקט הגיע למבוי סתום
מערכת ice | 
תל אביב (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
לפני 11 שנה הוכרז כי המלון הגדול ביותר בישראל יוקם במתחם שרונה בתל אביב. בחודשים האחרונים באזור כבר לא מתבצעת שום עבודת בנייה לאחר שחברת הביצוע אלקטרה בנייה פירקה את שני העגורנים באזור והסירה את השילוט המעיד שהיא הקבלן המבצע.
בספטמבר 2011 זכתה חברת נצבא במכרז להקמת המלון תמורה ל-50 מיליון שקל ומאז התהליך אינו עובר חלק. היתר החפירה למלון התקבל רק בספטמבר 2014. חברת דניה סיבוס ביצעה את עבודות החפירה ולאחר מכן נכנסה אלקטרה בנייה לשלב הבנייה.
 
במהלך הפרויקט, החברה נטשה את האתר למשך שנה בה הבנייה לא התקדמה, וגם כאשר חזרה בשנית, נטשה לפני מספר חודשים את הפרויקט ככל הנראה בעקבות אי הסכמה בין נצבא לאלקטרה בנייה בנוגע לטיב הבנייה, ליקויים בטיחותיים ועוד.
המלון, שאמור להיות הגדול ביותר בישראל, יכלול בתוכו 800 חדרים בגובה של 45 דירות ולהשתרע על שטח של 40,000 מ"ר. בעקבות גודלו, נראה היה כי בפועל יחולק לשלושה מלונות שונים, להם יהיו שלושה זכיינים שונים.
לפני כשנתיים חשפו ב"כלכליסט" כי בשל האיחור החריג בלוחות הזמנים שילמה נצבע לרשות מקרקעי ישראל סכום של כ-14 מיליון שקל. ברמ"י אף איימו לבטל את החוזה עם החברה ולהשיב את הקרקע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה