נדל"ן ותשתיות

מגדל ביטוח חוגגת הישג כחול-לבן: "עסקת הענק של השנה"

פרויקט NeuConnect בו משקיעה מגדל ביטוח כ-38 מיליון יורו זכה כ"עסקת הענק של השנה" של Project Finance International
מערכת ice | 
ארז מגדלי (צילום גל חרמוני)
פרויקט NeuConnect, קו הולכת חשמל תת ימי, המשתרע על פני 725 ק"מ בקיבולת של 1.4 GW ואחד מפרויקטי התשתיות הגדולים באירופה בימים אלה נבחר כ"עסקת הענק של השנה" על ידי Project Finance International (PFI), אחת הפלטפורמות המובילות בתעשייה הפיננסית. בפרויקט לוקחת חלק מגדל ביטוח, המשקיעה בו כ-38 מיליון אירו (כ-129 מיליון שקל).
הקו מקשר בין אנגליה ל-Wilhelmshaven שבגרמניה ולמעשה יקשר לראשונה בין שני שווקי חשמל מהגדולים באירופה ויאפשר העברת חשמל בין המדינות, בהתאם לפערי היקפי הייצור ועלויות החשמל. הפרויקט צפוי לשפר את אספקת החשמל ולתמוך בשימוש בחשמל מאנרגיה מתחדשת, אשר תפוקתה תנודתית. לפרויקט חשיבות אסטרטגית בהקשר של יעדי האנרגיה והאקלים של האיחוד האירופי ושל בריטניה. בפרויקט כבר החלו עבודות הקמה, הן בצד הגרמני והן בצד האנגלי והוא אמור להיות מושלם עד 2028.
 
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח, מסר: "אנחנו שמחים על הזכות לקחת חלק בעסקה המדוברת ביותר שנת 2022 וגאים מאוד בזכייה. בשנים האחרונות מיצבה מגדל את מעמדה כשחקנית משמעותית בזירת ההשקעות הגלובאלית, ובמיוחד בפרויקטים רחבי היקף של תשתיות ואנרגיה מתחדשת. לפרויקט NeuConnect חשיבות בינלאומית עצומה שכן ייעודו המרכזי הוא להגדיל את היציבות והביטחון האנרגטי של מעצמות אירופה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה