נדל"ן ותשתיות

מדד ת"א-נדל"ן ממשיך לצנוח: בעלי השליטה איבדו מיליונים בחודשיים

שנת 2023 רק התחילה אבל נדמה שזו לא תהיה השנה של הנדל"ן הישראלי. עד כה מדד ת"א-נדל"ן צנח ב-13% והביא למחיקה של מיליארדים במדד ולמיליונים עבור בעלי השליטה בחברות
מערכת ice |  1
התרסקות בשוק הנדל"ן (צילום shutterstock, פלאש 90/ גילי יערי)
חודשיים בלבד לתוך שנת 2023 נדמה כי חברות הנדל"ן בארץ לא מצליחות להתרומם, בעיקר בתחום מדד ת"א-נדל"ן. מתחילת השנה חברות הנדל"ן שנסחרות איבדו כ-13% כוללים מהערך במדד, הם כ-22 מיליארד שקלים. 
לפי כלכליסט בשנה האחרונה המדד צלל ב-37%, שהם שווי ערך לכ-77 מיליארד שקלים, מה שכמובן משפיע על הפסדים של בעלי השליטה בחברות הנדל"ן הללו. על פי ההערכות והמצב בשטח מדובר בהשפעה חוסר הוודאות בשוק, האטה בתחומי ההיי-טק, עליית הריביות, השפעות מלחמת רוסיה-אוקראינה ועוד. בהתאם לכך ניכרה האטה בביקוש לרכישת נכסים בקרב רוכשי הדירות.
 
בבחינה של המדד נמצא כי מעל לחצי מ-81 חברות הנדל"ן במדד ירדו במניותיהן מתחילת השנה ביותר מ-10% (דוגמת וויבוקס, חנן מור אחזקות, חג'ג' נדל"ן ונוספות). רק 15 חברות ראו עלייה חיובית בתשואות.
בעת זו לאור היחלשות השקל, התנודתיות במסחר בבורסה והציפיות הנוספות לעלייה מתמשכת בריבית, לא ברור בדיוק לאן יילך המדד בשנה הקרובה, אם כי לאור אי היציבות שמביאה הרפורמה המשפטית לכלכלה הישראלית, כנראה לא מדובר במגמה חיובית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרבה מציאות במיוחד חברות נדל"ן בחצי מחיר ושליש, רוצו
    PAN 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרוץ ליקנות בחצי מחיר ושליש, לטווח ארוך בטח יניבו 50-100% מחירים שהכל קלול,קורונה, אוקראינה, סחורות, נפט, ריבית, מדד, הפגנות רפורמה מישפטית,
    סגור