נדל"ן ותשתיות

נשיא התאחדות הקבלנים זועם: "השבתת תכנון ורישוי הבנייה - גול עצמי"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו מגיב על השבתת פעילות תכנון ורישוי הבנייה בידי ראשי 15 הערים הגדולות: "פוגעים במתכוון בתושבים שלהם עצמם, שלא יוכלו להיכנס לדירותיהם ושבניית הדירות החדשות שלהם תידחה בחודשים ארוכים"
מערכת ice | 
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
"פורום ה-15" המאגד את הערים הגדולות והעצמאיות בישראל, הודיע על השבתת הפעילות של הוועדות המקומיות ומערכי התכנון והרישוי העירוניים החל מהיום. זאת, בשל קידום הצעת חוק ההסדרים, שבה מצוי סעיף שפוגע בהכנסות העיריות, באמצעות העברת עשרות אחוזים מהארנונה לקרן ממשלתית ייעודית.
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, הגיב על השביתה בזעם: "זהו גול עצמי של ראשי הערים הגדולות שפוגעים במתכוון בתושבים שלהם. הם לוקחים בשבי את תושבי הערים שלא יוכלו להיכנס לדירות שלהם שכבר נבנו, ואת אלה שבניית הדירות החדשות שלהם תידחה בחודשים ארוכים. דווקא בתקופה של קושי אמיתי לצאת ולבנות דירות חדשות, השביתה הזו תפגע מאוד בהיצע הדירות ותגרום להעלאת מחירי הדירות ושכר הדירה".
 
סרוגו הזכיר כי מאז אמצע השנה שעברה צנח היקף התחלות הבנייה בישראל ביותר מ-15% ולהערכת ההתאחדות, הוא צפוי לעמוד ברבעון הנוכחי על 15,000 יחידות דיור או פחות. הירידות החדשות נמשכות והיקפי הבנייה נחתכים בעיקר לאור אי הוודאות בענף ובמשק והעלאת הריבית על ידי בנק ישראל.
בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ אומרים כי השביתה היא צעד מוקדם מדי, שכן היא באה עוד לפני דיוני עומק ענייניים בין הממשלה לבין העיריות החזקות בישראל על דרישותיהן. "דווקא אנחנו הקבלנים יכולים לתווך בין העיריות לבין הקבלנים, שכן אנחנו אלה ויחד להגיע לכלים שיקדמו מהר יותר תחילת וסיום הבניה. העיכובים פוגעים קשות בזוגות הצעירים. להשבתה כזו, מצד ראשי הערים, תהיה גם תרומה שלילית באשר להעלאת מחירי הדירות, שדווקא עתה נמצאים בהתמתנות", אומר סרוגו.
"מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה עצירה של ענף הבנייה והתשתיות", הוסיף סרוגו, "וכשזה קורה, המחיר שהיא משלמת הוא אדיר. הכלכלה הישראלית כולה תלויה בהמשך עבודת הבנייה. הענף שלנו הוא מהמעסיקים הגדולים במשק, עם מעל 250 אלף עובדים ישראליים ושיתוקו הוא פגיעה ישירה בהם. הענף שלנו הוא אחד הלווים הגדולים במשק והיקף האשראי שלו מהמערכת הבנקאית נע סביב טריליון שקל, ולכן שיתוקו הוא פגיעה מסוכנת מאוד ביציבות הבנקים ובמשק כולו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה