נדל"ן ותשתיות

רפי סער: "נמשיך במאבק נגד שוד קרן הארנונה"

חברת פורום ה-15 משביתה את שירותי העירייה ומערכת החינוך בעקבות חוק קרן הארנונה של שר האוצר: "הוא מתדרך שהוא רובין הוד - בפועל מדובר בפגיעה ישירה בתושבים גם מהפריפריה וגם מהמרכז"
דוד זולדן | 
רפי סער, ראש עיריית כפר סבא
ראש העיר כפר סבא רפי סער, ממובילי השביתה של המרכז לשלטון מקומי, בריאיון ל-ice נוכח השביתה המתרחבת של הערים החזקות נגד חוק הארנונה השנוי במחלוקת שמקודם היום בכנסת: "ממשלת ישראל פוגעת בשלטון המקומי. בזמן שבכל העולם מחזקים את הרשויות המקומיות, הגעתי הבוקר יחד עם ראשי רשויות נוספים לדיון התשיעי בוועדת כספים", אומר סער.
למה שוד הארנונה? 
"במילים פשוטות" אומר סער, "נועד החוק לקחת לתושבי כפר סבא את המיסים שהם משלמים לעירייה, וכעונש על כך שהעירייה מתנהלת בצורה טובה ותקינה, להעביר את הכסף שלכם לרשויות אחרות".
 
אתה אומר את זה כי אתה עומד בראש רשות חזקה?
"אני אומר את זה לצד ראשי רשויות מטבריה, אילת ובית שאן. סמוטריץ' מתדרך שהוא רובין הוד אבל בפועל מדובר ברעיון פופוליסטי ושערורייתי. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים" מסביר ראש העיר כפר סבא, "החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור".
אתה אומר בעצם שהחוק רק יעכב את הרשויות המוחלשות ולא יתמרץ אותן?
"בדיוק. צריך לתת להן הזדמנויות להתייעל, אבל לא על חשבון תשלומי הארנונה של כפר סבא. השר סמוטריץ' בחר למכור את החינוך של הילדים שלנו ואנחנו לא ניתן לו. אינני יודע אם כפר סבא תעמוד בגזרה הזאת אבל אני מבטיח שלא אוותר ואמשיך להילחם על הכסף שלכם - על איכות החיים של תושבי ישראל כולם. אנחנו מקווים שהחוק המיותר הזה ירד מסדר היום בהקדם ותחשוב הממשלה איך היא מחזקת רשויות, בצורה שלא על חשבון הרשויות שמחזיקות את הראש מעל המים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה