נדל"ן ותשתיות

המס הנוסף שיוטל על המשקיעים? הפתרון להקטנת הביקוש במקרקעין

על פי סקר מחלקת המסים של פאהן קנה GT Israel שפורסם היום (רביעי) 26% מסמנכ"לי הכספים סבורים: יש להטיל מיסי מקרקעין נוספים על משקיעים כדי להקטין את הביקוש. עוד עולה מהסקר כי 29% סבורים שחוק ההסדרים צפוי להשפיע באופן שלילי על ארגונם. 25% סבורים שיש להטיל מסף יסף נוסף על הכנסות גבוהות
מערכת ice |  1
נדל"ן בארץ (צילום shutterstock, vecteezy)
על פי סקר מחלקת המסים של פאהן קנה GT Israel שפורסם היום (רביעי) 26% מסמנכ"לי הכספים סבורים: יש להטיל מיסי מקרקעין נוספים על משקיעים כדי להקטין את הביקוש. עוד עולה מהסקר כי 29% סבורים שחוק ההסדרים צפוי להשפיע באופן שלילי על ארגונם. 25% סבורים שיש להטיל מסף יסף נוסף על הכנסות גבוהות. 13% מהחברות צמצמו או הפסיקו השקעות.
על רקע חוק ההסדרים שאושר לאחרונה בכנסת ועדכוני החקיקה, במחלקת המסים של פאהן קנה Grant Thornton Israel ערכו סקר בקרב כ-200 סמנכ"לי כספים של חברות בתחומי הנדל"ן, ההייטק, הפיננסים, המסחר כדי לשפוך אור על השלכותיו. מהסקר עולה כי בשל דרישות חוק ההסדרים, 27% דיווחו כי הם חווים עומס מינהלי מוגבר, וכ-13% דיווחו כי צמצמו או הפסיקו לחלוטין השקעות בעקבותיו. בהמשך לכך, 29% סבורים שחוק ההסדרים צפוי להשפיע על חברתם באופן שלילי ואילו רק 8% סבורים שהחוק יטיב עם ארגונם, כאשר 63% סבורים שלא ישפיע כלל. כמו כן, 36% דיווחו כי נערכו ליישום השפעות החוק ונמצאים בתהליכי למידה, לעומת 64% שטרם נערכו להשפעות החוק.
 
באשר לסוגיות המיסוי, 26% חושבים שיש להטיל מיסי מקרקעין נוספים על משקיעים כדי להקטין את הביקוש, ו-25% סבורים שיש להטיל מסף יסף נוסף על הכנסות גבוהות. עוד עולה מהסקר כי בעקבות עליית הריבית בישראל, 60% בחנו את מערך ההלוואות והמימון של החברה, 23% בחנו את סוגיית המס ביחס לניכוי הוצאות מימון, 10% פנו לייעוץ עסקי שיסייע בהפחתת מימון, ו-7% פנו לגיוס הון באמצעות אג"ח.
לשאלה באילו נושאים על חוק ההסדרים לטפל, 60% סבורים שבחוקי עידוד השקעות הון, 23% בהפחתת נטל המס על מיסוי יחידים, 10% בהפחתת נטול המס על מיסוי חברות, ו-7% בהפחתת נטל המס על מיסוי מקרקעין.
רו"ח יגאל רופא שותף, מנהל מחלקת מסים בפאהן קנה: "תוצאות הסקר מוכיחות את הלך הרוח מהשטח כי יש לצמצם את השימוש בכלים פיסקליים כדי "לתקן" את שוק הנדל"ן ולצמצם ביקושים. מאידך עולה כי נושא העלאת הריבית מהווה סוגייה קרדינלית בפעילותן של החברות ומרביתן מעניקות לכך את המשאבים הנדרשים כדי לצמצם את עלויות המימון ובחינת נתיבים נוספים למציאת דרכי מימון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לבטל מס השבח לשנה
    דני 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותראו בוודאות ירידת מחירים
    סגור