נדל"ן ותשתיות

ראול סרוגו תוקף: "הכסף שלנו עבר מקופת המדינה לקופת הבנקים"

נשיא התאחדות הקבלנים בכנס הנדל"ן השנתי של אתר מגדילים: "עליית הריבית היא צעד הרסני לשוק הדיור ולכלכלה. הממשלה לא מגיבה לעובדה שכמות המכירות ירדה בחצי. הדבר המתבקש היום זה להוריד את מס הרכישה למשקיעים"
מערכת ice |  1
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
"בעידן של ריבית גבוהה, המשמעות על ההוצאות שלנו הקבלנים והיזמים היא שאנחנו מעבירים כסף מקופת המדינה לקופת הבנקים. יכול להיות שבנק ישראל רוצה לדאוג לבנקים, וזה צעד הרסני לשוק הדיור ולכלכלה". כך אמר היום ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בכנס הנדל"ן השנתי של אתר מגדילים שנערך היום בכפר סבא.
לדברי סרוגו, "עליית הריבית היא לא פתרון לאינפלציה ולא לשוק הדיור. אולי צריך לחשוב על צעדים אחרים. אם בעבר חשבנו שיש לנו בעיה בתכנון ויש בעיה בשיווקי קרקעות, לא זאת הבעיה של היום. הבעיה היא בתחום הכדאיות הכלכלית, כמות הדירות הנמכרת יורדת לחצי והשוק מגיב. כאשר אני לא מוכר דירות בפרויקט שהתחלתי, אני לא מתחיל נוסף. אנחנו מגיבים, אנחנו לא פראיירים. למרות שזו תחרות, יש אלפי קבלנים שמבינים ועושים צעד של אחד ועוד אחד".
 
והמשיך סרוגו: "הבעיה שלנו כיום שהממשלה לא מגיבה לעובדה שכמות המכירות ירדה בחצי, והיום אין פרויקטים של כדאיות כלכלית כמו התחדשות עירונית בפריפריה. הדבר המתבקש היום זה להוריד את מס הרכישה למשקיעים לממדים נורמליים. מחירי השכירות קפצו בעשרות אחוזים, המשקיעים רק מוכרים דירות, כמות הדירות ירדה. בנוסף לריבית שעלתה, היא מוציאה מהמעגל את כל קרנות והחברות שהקימו אגפים להשכרה ארוכת טווח. כולם מובטלים. הם לא קונים קרקע ודירות להשכרה ארוכת טווח והממשלה רואה את הדברים האלה.
"אם מחירי השכירות עולים ב-10 אחוז בשנה זה משפיע על האינפלציה. הם לא רואים? כמה גאון בכלכלה צריך להיות בשביל להבין את זה? צעד מתבקש נכון לעכשיו הוא להוריד את מס הרכישה. המשקיעים יחזרו לשוק, יקנו דירות, כמות הדירות להשכרה תעלה. זה צעד עם אפקט מיידי. מחירי השכירות ירדו, הקבלנים יבנו יותר וזה יאזן את ההמשך".

ערן יעקב (צילום: דרור סיתהכל)​
ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, שדיבר אף הוא בכנס, אמר: "זה לא נכון להוריד עכשיו את מס הרכישה למשקיעים. המס הועלה ל–8% עד 2025 כניסיון לצנן את הטירוף ואת הביקוש לדירות באותה תקופה על ידי המשקיעים. לדעתי לשנות מדיניות של מס רכישה כתגובה לירידה בביקושים זה לא נכון. המדיניות צריכה להישמר. אנחנו דואגים למי שקונה את דירתו הראשונה והם לא משלמים מס רכישה עד סכום של 2 מיליון שקל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "הכסף שלנו עבר מקופת המדינה לקופת הבנקים"
    משה כהן 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר השיכון ושר האוצר החדשים אותם מעניין רק דבר אחד כיצד לשדוד את קופת האוצר לעצמם ולחבריהם אינם חושבים ולו מילימטר אחד לטובת משלמי המיסים אם היו חושבים הכלכלה הייתה ממשיכה לפרוח מעל ל- 93% הקרקעות הן קרקעות מדינה והמדינה יכולה לשווק את הקרקעות במחירי מינימום לכולם ועל ידי כל להוריד בסופו של יום את מחירי הדירות למחירים שפויים בנוסך להקטין את המיסוי על דירות כאשר יבנו יותר דירות במחירים השווים לכל נפש כמות הדירות שתימכרנה תגדל ולאוצר יכנס כסף רב באם יבנו הרבה פחות דירות כי לאנשים אין מספיק כסף לרכישת דירה גם אם המיסים יהיו גבוהים המדינה והאוצר יקבלו בסופו של יום פחות כסף ולאנשים לא יהיה היכן לגור מה גם שהצפי שכמות האולוסיה במהלך 25-30 השנים הבאות תכפיל את עצמה ובסוף נגיע למצב שיוקמו ערי אוהלים כי לא יהיו מספיק דירות תקחו את זה בחשבון
    סגור