מדדים ומחקרים

בנק לאומי מעריך: ריבית בנק ישראל לא תשתנה

בנק לאומי בסקירה השבועית: "להערכתנו, בנק ישראל ימתין להחלטת חודש אפריל על מנת להמשיך בהפחתת הריבית"

מערכת ice |  1
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
על פי הסקירה השבועית של התפתחויות מקרו כלכליות ושוקי הריביות ואיגרות החוב, מאת ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון. בישראל, מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר נותר ללא שינוי כפי תחזית לאומי. למרות ירידת סביבת האינפלציה נראה שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי בסוף החודש על רקע המשך רמה גבוהה של סיכונים גיאופוליטיים. עם זאת, סביבת האינפלציה צפויה לאפשר את הפחתת הריבית בהמשך.
גירעון הממשלה ב-12 החודשים האחרונים התרחב, אך הפגיעה בהכנסות הממשלה התמתנה על רקע התאוששות הפעילות במשק. ההתאוששות בפעילות הכלכלית במשק באה לידי ביטוי גם בהתייצבות הייצוא ועלייה במכירת דירות חדשות. העלייה בסביבת האינפלציה בארה"ב מורידה מהפרק הורדת ריבית בחודש מרץ ושמה סימן שאלה גדול על הורדה במאי.
 
עליית ה-PPI בארה"ב הייתה גדולה מהצפוי וגם מחירי ה- PCE צפויים להצביע בסוף החודש על האטת תהליך הדיס-אינפלציה. כלכלת ארה"ב בולטת בעוצמה ביחס לאירופה, בריטניה ויפן, אך נראה שהאטת תהליך הדיס-אינפלציה בארה"ב תפחית את הסבירות להפחתת ריבית מוקדמת בארה"ב יחסית למדינות אחרות.
הירידה בסביבת האינפלציה בבריטניה בשילוב התכווצות התוצר ברבעון הרביעי מקרבים הורדת ריבית, לקראת אמצע השנה, על ידי ה- BOE. התוצר ביפן התכווץ ברבעון הרביעי של השנה על רקע חולשה בצריכה הפרטית. עם זאת, לא מדובר בגלישה למיתון. בחלק משמעותי ממדינות ה- EM החל מהלך הורדות הריבית. נראה שלעת עתה מדיניות הפד בעלת משקל קטן יחסית בקבלת ההחלטות של הבנקים המרכזיים ב-EM. בחלקו, זה משקף את השינויים הגדולים במבנה קביעת המדיניות במדינות המתעוררות בעשורים האחרונים, וזאת תוך כדי הפיכת הבנקים המרכזיים לעצמאיים ואימוץ שערי חליפין ניידים.
אג"ח ממשלתי.
על רקע המשך העלייה בציפיות האינפלציה הנגזרות מומלצת אחזקה עודפת בשקלים הלא צמודים. אנו ממשיכים להמליץ על השקעה במח"מ בינוני פלוס, אנו ממשיכים להמליץ על השקעה באג"ח בריבית משתנה לאור עליית המרווח מהמק"מ. באפיק השקלי מומלצת בעיקר השקעה בטווח של עד 6 – 8 שנים. צמודי המדד מומלצים להשקעה במח"מ דומה. תשואות המק"מ מגלמות עוד 4 הורדות ריבית במהלך השנה הקרובה. מדובר בתרחיש התואם את הערכתנו לגבי מדיניות בנק ישראל בשנה הקרובה.
אג"ח חברות
העלייה בתיאבון לסיכון באה לידי ביטוי בביצועים עודפים של חברות בדרוגים בינוניים - נמוכים. גם בשוק ההנפקות מורגש גידול בהנפקות של חברות מדרוגים בינוניים ומטה וחברות ללא דרוג כלל. ברמת המרווחים הנוכחית מומלצת הקטנת החשיפה לאפיק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הורדת ריבית במיידי לפחות ב0.5
    מה אכפת לו ? 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להניע את המשק ולהוריד ריבית בדחיפות
    סגור