מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפים: 93% ממקרי הפגיעות המיניות היו כלפי קטינים

יו"ר הוועדה על מוגנות המפונות ח"כ פנינה תמנו שטה: "יש פה בעיית תקציב?" נציגת הרשות הלאומית לביטחון קהילתי: "זה מעבר לבעיית תקציב, צריך שיגידו שזאת המטלה שצריך לבצע אותה"
דוד זולדן | 
הטרדה מינית (צילום shutterstock)
בדיון מיוחד של הוועדה על מוגנות המפונות בבתי המלון נחשף: 93% ממקרי הפגיעות המיניות היו כלפי קטינים. נתוני משטרה שהוצגו בדיון גילו כי נפתחו 12 תיקי עבירות מין כאשר 6 חשודים כרגע משוחררים בתנאים מגבילים. במשרד הרווחה דיווחו על 75 מקרי פגיעות מיניות. יו"ר הוועדה ח"כ פנינה תמנו שטה: "אני מרגישה שיש עדיין בלאגן. אומנם יש הכשרות והכוונה אבל לא רואים שהעבודה סדורה. יש פה בעיית תקציב?". נציגת הרשות הלאומית לביטחון קהילתי: "זה מעבר לבעיית תקציב, צריך שיגידו שזאת המטלה שצריך לבצע אותה". היו"ר זעמה: "אז אין לך משימה ואין לך שום תקציב. מה זה ישראבלוף? אנחנו חמישה חודשים אחרי האירוע"
הוועדה קיימה הבוקר (ג') דיון מעקב מיוחד במטרה למנוע אלימות ופגיעות מיניות במקומות ריכוז של מפונים. היו"ר ח"כ תמנו שטה: "קיימנו דיונים לא פשוטים בנושא מוגנות המפונות והפונים ונחשפנו לנתונים מורכבים. אנחנו רוצים לראות שהתקדמנו מהפעם הקודמת". איתמר בן ישראל נציג משרד ראש הממשלה: "בחודש האחרון לקחנו את כלל ההמלצות של צוות העבודה הבין-משרדי לכינוס המלצות לשלושת הסמנכ"ליות במשרדי הממשלה הרלוונטיים". היו"ר שאלה: האם יש מאבטח בכל בית מלון ובן ישראל השיב: "מדובר בנושא רגולטורי". ח"כ תמנו שטה: "זה לא מעניין אותנו התשובות האלה. אתם חייבים לדאוג שהילדים בבתי המלון מוגנים". ובן ישראל השיב: "אנחנו ממליצים על רכז מוגנות אזורי. שתהיה לו עבודה בבית מלון עם תקציב פעולה. זה מחכה לאישורים פנימיים במשרד לביטחון לאומי".
 
היו"ר הקשתה: "מי נמצא בבתי המלון ורואה שהסביבה מוגנת?". בן ישראל: במקומות שאין דמות כזאת אנחנו ממלצים להביא רכז או רכזת מוגנות. אנחנו ממליצים שמשרד התיירות יוודא שיהיו צמצומי מפונים לתוך סביבה מוגנת שלא יהיו מפונים במלונות מועדים לפורענות". היו"ר: "אתם צריכים לקחת את ההמלצות ולהפוך אותם להוראות פעולה. אתם לא מהאו"ם ואני לא מבינה למה אתם רק ממליצים. אני מרגישה שאתה הולך איתי סחור סחור. זה צריך להיות בביצוע ואני מצפה שתבוא עם תכנית פעולה".
טלי יוגב ראש אגף בכיר מניה וטיפול ברשות הלאומית לביטחון קהילתי: "ראינו בנושא המוגנות נושא מרכזי מהיום הראשון והתחלנו עבודה מול הרשויות, עשינו הכשרות עם התאחדות בתי המלון ומשרד התיירות. מדובר בעובדי המלונות עצמם לזיהוי והפנייה. אנחנו בונים צוותי מוגנות מתוך האוכלוסיות המפונות. עושים עבודות עם הורים לסיירות הורים ואיך לחזק קשר עם הורים וילדים". היו"ר: "שתי הכשרות זה מעט מדי לעובדים ואם יש פדופיל במלון זה לא יעזור וצריך כוח אדם טיפולי של המדינה. צריך נוכחות של אדם שזאת עבודתו". יוגב: "במקומות הקטנים זה הכי מורכב כי יש תמהיל של אנשים שמעורבבים עם מבקרים במלונות. היו 130 הרצאות להורים, הפעלנו 5 מרחבי נוער במתחמי קליטה ו-40 קבוצות הורים".
היו"ר: "אני מרגישה שיש עדיין בלאגן. אומנם יש הכשרות והכוונה אבל לא רואים שהעבודה סדורה. יש פה בעיית תקציב?". יוגב: "זה מעבר לבעיית תקציב, צריך שיגידו שזאת המטלה שצריך לבצע אותה". פנינה: אז אין לך משימה ואין לך שום תקציב. מה זה ישראבלוף? אנחנו חמישה חודשים אחרי האירוע". יוגב: "מה שדיברנו עכשיו זה הדלתא מה שהיה עד עכשיו זה 6 מיליון שקל שמבוצעים. יש דלתא של מה שנכון לפתח ולהעמיק את העשייה". ח"כ תמנו שטה: "תבצעו פה פעולות משמעותיות בכל מלון. בכל מלון תהיה קבוצת הורים, בכל מלון יהיו הכשרות". ח"כ לימור סון הר מלך: "בינתיים את הוואקום ממלאים ארגוני חברה אזרחית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה