מדדים ומחקרים

פיצוץ של פעם בשמונים שנה: התופעה האסטרונומית שמסעירה את המדענים

על-פי ההערכות ניתן יהיה לצפות בתופעה ללא טלסקופ מכדור הארץ. זוהי אפשרות נדירה לחזות באירוע שהתיעוד האחרון שלו התרחש בשנת 1946 ולפניו ב-1866. איך ומתי כל זה צפוי לקרות?
מערכת ice | 
כדור הארץ (צילום freepik)
הודעה חשובה לחובבי החלל, כוכב במערכת הכוכבים קורונה בוריאליס, הכתר הצפוני, עומד להתפוצץ. בכדור הארץ ניתן יהיה לצפות בתופעה המטורפת, שמתרחשת פעם בשמונים שנה, ללא טלסקופ, כך סיפרו מדענים לרשת ה-BBC הבריטית אתמול (רביעי). לדברי המדענים האירוע האסטרונומי יראה כאילו כוכב חדש מופיע בשמיים.
עדין לא ברור מתי בדיוק יתרחש הפיצוץ, אך ההערכות קובעות כי ההתפרצות תתקיים עד ספטמבר השנה. ה-T קורונה בוריאליס היא חלק ממערכת של שני כוכבים שנמצאים במסלול אחד מסביב לשני. אחד מהם הוא גמד לבן, הליבה של כוכב שהתפרק, והשני הוא ענק אדום. 
 
כוח המשיכה העצום של הגמד הלבן צפוי למשוך חומרים מתוך הענק האדום. בעקבות כך, חומרים רבים צפויים להיבנות על השטח של הגמד הלבן, להעלות את הטמפרטורה ובסופו של דבר לגרום לפיצוץ. האירוע תועד בפעם האחרונה בשנת 1946 ולפני זה בשנת 1866. יש הטוענים כי נמצאו תיאורים דומים גם בטקסטים מהמאה ה-12. 
בתחילה ניתן יהיה לראות את הפיצוץ רק באמצעות טלסקופ, אך לבסוף מדענים מעריכים כי ניתן יהיה לצפות בתופעה ללא טלסקופ כלל. התופעה תהיה בהירה כמו הכוכב הצפוני, לפי ההערכות. התופעה תמשך בערך שבוע ולאחר מכן "תכבה" שוב למשך שמונים השנים הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה