מדדים ומחקרים

מחקר חדש מגלה: כמה שינו עמדה ודעה בגלל חשיפה לסושיאל

קבוצת הגיל "המושפעת" ביותר על פי המחקר האמריקאי הם גברים בין 18 ל-29. 29% מהנשאלים בקבוצת זו הודו ששינו דעתם לגבי סוגיה פוליטית או חברתית, בשנה החולפת
משה בנימין | 
רשתות חברתיות (צילום Istock)
מחקר חדש שנערך בארה"ב על ידי מכון המחקר PEW מגלה כי 14% מהאמריקאים שינו את דעתם לגבי סוגיות מסוימות לאחר שנחשפו לפוסטים בנושא בזירות הסושיאל. המחקר שנערך במאי-יוני השנה לא "מגלה את אמריקה" אם תרצו, אבל מצליח לשפוך אור על האופן שבו משפיע עולם הסושיאל על כל קבוצות גיל. 
קבוצת הגיל "המושפעת" ביותר, על פי המחקר, הם גברים צעירים בין הגילים 18 ל-29. 29% מהנשאלים בקבוצת הגיל הזו הודו ששינו את דעתם לגבי סוגיה פוליטית או חברתית, בשנה החולפת, לאחר שנחשפו למידע בנושא ברשתות חברתיות. יחסית לכלל האוכלוסייה במחקר, מדובר בפער של פי 2 במידת ההשפעה ומעל לכך לעומת קבוצת הגיל של גברים ונשים מעל לגיל 30. הנושאים שלגביהם השתנתה דעתם של הנשאלים אינם ידועים, אך אחת ההשערות היא שאירועי ME TOO הם אלו שחקוקים במוחם של אותם גברים צעירים שהושפעו מחשיפת ההטרדות המיניות והיקפן. 
המחקר גם גילה הבדל אתני משמעותי בין הנשאלים. בעוד ש-1 מכל 5 שחורים והיספנים אמריקאים דיווחו כי שינו את דעתם בעקבות החשיפה לתוכן בסושיאל, רק 11% מהלבנים האמריקאים הסכימו לכך.
הבדלים נוספים נמצאו תחת שייכות פוליטית, כך לדוגמא, 17% מהדמוקרטים או נוטים לתפיסה פוליטית דמוקרטית דיווחו על שינוי בדעתם, לעומת מקביליהם הרפובליקנים עם 9% בלבד. בתוך הפלג הדמוקרטי נרשמו הבדלים מגדריים בין גברים לנשים כאשר הגברים (21%) נוטים יותר לשינוי דעות מאשר נשים (14%) לעומת הרפובליקנים, שם גברם ונשים עומדים על נתון דומה של 9%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה