מדדים ומחקרים

הלמ"ס: כ-780 אלף ישראלים נאלצו לחסוך במזון בשל הקורונה

מצבם הכלכלי של 46% מהאוכלוסייה החמיר בשל משבר הקורונה, וכ-14% נאלצו לצמצם את כמות המזון שהם צורכים, לרוב מסיבות כספיות. וגם: איך השפיעה הקורונה על היקף תחושות הדיכאון, הלחץ והבדידות?
שרון טל | 
תקופת הקורונה (צילום pexels)
משבר הקורונה הותיר מעל מיליון ישראלים מובטלים, וכעת שהמשק מתחיל לחזור לשגרה, נחשפות ההשלכות. מסקר החוסן האזרחי שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקרב בני 21 ומעלה בישראל, עולה כי מעבר לחשש הבריאותי, הותירה הקורונה צלקת כלכלית.
על פי נתוני הסקר, שערך הלמ"ס בשיתוף המל"ל ומשרד ראש הממשלה, מצבם הכלכלי של כ-2.5 מיליון איש בישראל (46.1%), החמיר עקב משבר הקורונה. כ-780 אלף איש (14%), נאלצו לצמצם את כמות המזון שהם צורכים מסיבות כלכליות. כ-50% מהאוכלוסייה דיווחו כי הם חיים בחשש שלא יוכלו לכסות את הוצאותיהם.
המצוקה הכלכלית הובילה כ-1.9 מיליון איש (34% מהאוכלוסייה), להתמודד עם לחץ וחרדה בתקופת הקורונה, לצד 16.2% החשים דיכאון, ו23.5% שהתמודדו עם תחושת בדידות בתקופה זו. 16.2% דיווחו כי נאלצו להסתייע באחר בהבאת תרופות ומזון, כמחצית מתוכם (45.5%), הם קשישים בני 65 ומעלה.
כמו כן, כ-5% מהישראלים (כ-300 אלף איש), דיווחו על הרעה במצבם הבריאותי בתקופת המשבר. לכך ניתן לייחס בין היתר את החשש של רבים מהגעה למרכזים רפואיים מחשש להידבקות, או היעדר האפשרות לשמור על כושר בשל הגבלות התנועה והיותם בבית למשך תקופה ארוכה.  
הקשיים הכלכליים שיצר משבר הקורונה השפיעו גם על אמון הציבור בטיפול הרשויות במשבר, כאשר רק 38% מהאוכלוסייה נותנים אמון רב בממשלה בהתמודדות מול נגיף הקורונה, ו-33.6% נותנים אמון במידה מסוימת. כמו כן עולה כי הציבור סומך יותר על הרשות המקומית האחראית עליהם (46.9%), מאשר על רשויות המדינה. נקודה למחשבה לגל השני, שנקווה שלעולם לא יגיע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה