מדדים ומחקרים

100 המותגים החזקים בעולם: טיקטוק ברשימה, לצד אמזון, גוגל ופייסבוק

האפליקציה שהפכה להיסטריה בקרב בני הנוער התברגה במקום ה-79 ברשימה עם שווי שוק של 16.9 מיליון דולר. בפסגה: אמזון ואחריה אפל. מיקרוסופט עקפה את גוגל, ולאן צנחה פייסבוק?
רועי בהריר-פרל | 
אמזון, מייקרוסופט, גוגל ואפל
לא רק מילניאלז: אפליקציית הסרטונים הקצרים טיקטוק שבבעלות החברה הסינית Bytedance עושה היסטוריה ומתברגת בדירוג השנתי BrandZ של 100 המותגים בעלי השווי הגבוה בעולם, אותו עורכות חברת המחקר קנטר וענקית הפרסום WPP.
טיקטוק, ששוויה עומד כיום על 16.9 מיליארד דולר, נכנסה למקום ה-79 ברשימה. על פי דורין וונג, מנהלת גלובלית של BrandZ, "ההישג של טיק טוק מצביע על כוחו של מותג שצמח במהירות מהיותו פופולרי בסין להפיכתו לתופעה חובקת עולם והדבר גם משקף את הצמיחה בתחום הבידור במובייל". 
רשימת 100 המותגים המובילים כוללת השנה 25 מותגים אסייתיים, ביניהם 17 סיניים, כשבמקום השישי ברשימה נמצאת עליבאבא עם שווי שוק של 152.5 מיליארד דולר וגידול של 16% ביחס לאשתקד, ובמקום השביעי נמצאת חברת הבידור הסינית טנסנט עם שווי של 151 מיליארד דולר וצמיחה של 15%. בסך הכל, 100 המותגים המובילים שווים כחמישה טריליון דולר - סכום שמהווה זינוק של 245% מאז 2006, אז פורסמה הרשימה לראשונה. 

 
קראו עוד ב-ice
את המקום הראשון ברשימה השנה תופסת אמזון בפעם השנייה ברציפות, עם שווי של 415 מיליארד דולר וזינוק של 32% בהשוואה לשנה הקודמת - זאת, בעיקר כפועל יוצא של המעבר הגלובלי לקניות באינטרנט נוכח משבר הקורונה. במקום השני ברשימה, בדומה לשנה שעברה, נמצאת אפל עם שווי של 352 מיליארד דולר וצמיחה של 14% ומיד אחריה נמצאת מייקרוסופט עם שווי של 326.5 מיליארד דולר וקפיצה של 30% - מה שסייע לה לעקוף את גוגל, שנמצאת כעת במקום הרביעי, עם שווי של 323.6 מיליארד דולר וצמיחה של 5% בלבד. 
פייסבוק, שנמצאת בתקופה האחרונה תחת חרם מפרסמים נוכח הטולרנטיות שלה כלפי תכנים בעלי אופי מסית, ירדה השנה שני שלבים ברשימה, אל המקום השמיני, עם שווי שוק של 147.1 מיליארד דולר וצמיחה שלילית של 7%-. חברה נוספת שממוקמת בין עשר הגדולות ומציגה צמיחה שלילית (של 1%-) היא מקדונלד'ס שבמקום התשיעי עם שווי של 129.3 מיליארד דולר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה