מדדים ומחקרים

שווים יותר מ-40 מיליארד דולר: 10 מועדוני הספורט היקרים בעולם

מגזין "פורבס" האמריקני דירג את מועדוני הספורט בעלי הערך הכספי הרב ביותר בעולם. בעשירייה הפותחת – 3 קבוצות פוטבול, 3 קבוצות כדורגל, 3 קבוצות כדורסל. ומי המובילה?
ניר קומם | 
מועדוני הספורט היקרים בעולם (צילום ויקיפדיה, freepik)
ענף הספורט הוא ללא ספק אחד הנפגעים העיקריים ממשבר הקורונה, ומועדוני ספורט בכל רחבי העולם ספגו מכה כלכלית אנושה בעקבות המשבר. עם זאת, נראה שמועדוני הספורט הגדולים לא ירדו כלל מערכם בשנה האחרונה, ואף חוו עליה מרשימה בהיקף הרווחים. גם השנה, מגזין פורבס האמריקני דירג את 10 מועדוני הספורט המובילים והיקרים ביותר, כאשר שווים הכולל יחד מוערך בכ-44 מיליארד דולר. 
במקום הראשון ניצבת ענקית הפוטבול כבר פעם חמישית ברציפות, קבוצת "דאלאס קאובויז", עם גידול של חצי מיליארד דולר בשוויה בשנה האחרונה. ענף הפוטבול ככלל כמעט ולא נפגע בשל משבר הקורונה, שכן הליגה נגמרה באמצע פברואר, עוד לפי התפרצותו של הנגיף בארה"ב.
מיד אחריה קבוצת הבייסבול היחידה בעשירייה הפותחת, קבוצת ה"ניו יורק יאנקיז", עם צמיחה של 400 מיליון דולר בשנה האחרונה, ומייצגת בבלעדיות את ענף הבייסבול בעשירייה המובילה.
ליגת ה- NBA כובשת את מקומות 3-5 בייצוג מרשים של ה"ניו יורק ניקס", "לוס אנג'לס לייקרס", ו- "גולדן סטייט ווריירס". בענף זה נצפה הגידול המשמעותי ביותר, אשר נע בין 600-800 מיליון דולר לקבוצה, זאת על אף שליגת ה- NBA הופסקה באמצע, וחזרה השבוע לפעולה בשידורים מצולמים וכמעט ללא קהל.
ריאל מדריד ירדה אמנם מהמקום השלישי בשנה שעברה למקום השישי בשנה הנוכחית, אך שומרת על מקומה כקבוצת הכדורגל היקרה בעולם. עוד בעשירייה הפותחת ניתן לראות את ענקיות הכדורגל "ברצלונה" ו"מנצ'סטר יונייטד". בכל שלוש הקבוצות לא חל גידול בהיקף הרווחים בשנה האחרונה, וסביר שאת הפגיעות בשוויין נראה בדירוג של שנת 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה