מדדים ומחקרים

היש צוהלת ושמחה כמוני מסכה: סקר המסכות הגדול

הפריט האופנתי שהשתלט על פנינו בחודשים האחרונים לא השאיר את הציבור הישראלי אדיש; סקר חדש חושף את עמדת הציבור לגבי המסכות. מי הכי מקפיד? למה? והאם קיימות עדיפה על אופנתיות בעיני הישראלים? כל הפרטים

ניר קומם | 
מסכות (צילום freepik, pixabay, unsplash)
סקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה שהזמינה חברת עמוס גזית מעלה את כל הנתונים על היחסים המורכבים בין הציבור הישראלי לחברתו החדשה – המסכה. כ-70% מהישראלים העידו כי הם חובשים מסיכה בכל יציאה מהבית, זאת לעומת 29% שהעידו כי הם חובשים מסיכה רק במקום ציבורי ורק 1% העידו כי אינם מקפידים בכלל. אמנם אחוז המקפידים על חבישת מסיכה הוא הגבוה ביותר בקרב מבוגרים בגילאי 55+ אך בניגוד לתדמית שיצאה להם, גם הצעירים בגילאי 18+ מעידים על הקפדה בחבישת מסכה.
הסקר כלל מדגם של 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ובוצע במהלך השבוע השלישי של חודש יולי, לקראת שיאו של הגל השני. הסקר בדק את עמדות הציבור הישראלי ביחס לחבישת מסיכות, האם הוא מקפיד, מה המניעים לחבישת המסכה ומה הפרמטרים שהכי חשובים לו בעת רכישת מסכה.
מגנים על עצמנו, אבל סקפטיים בנוגע לזה
על השאלה מדוע אתם חובשים מסכה, 59% מהמשיבים ענו כי הסיבה העיקרית לכך היא כדי להגן על עצמם, 14.9% מתוך התחשבות בסובבים אותם, 10% כדי להגן על האחרים מסביבם מהידבקות ו- 15% בלבד חובשים מסכה על מנת לא לקבל קנס. על אף ההקפדה על עטיית המסכה, נראה כי מרבית הציבור מהסס בנוגע למידת האפקטיביות של המסכה בהגנה על הפרט ועל הסביבה מפני הידבקות: רק 21.3% מאמינים כי היא מאוד מגנה, 52.8% סבורים כי היא די מגנה, ואילו 21.1% חושבים שהמסכה לא כל כך מגנה, ו-4.8% אף מאמינים שהמסכה כלל לא מגנה.
 

מה חשוב לך במסיכה? יעילות ונוחות
ציבור הנשאלים התבקש לבחור בשני הפרמטרים החשובים לו ביותר בנוגע למאפייני המסכה שהוא בוחר לעטות: מרבית הציבור סבור כי הפרמטר הכי חשוב לגבי המסכה הוא שתהיה יעילה בהגנה מנגיף הקורונה, וכשני שליש מהציבור סבור כי חשוב שתהיה נוחה. בנוסף, 25.1% ציינו שחשוב להם שהמסכה תהיה רב פעמית, מה שיכול להעיד על רצון בפתרון חסכוני לטווח הארוך וידידותי לסביבה, ורק 3.8% ציינו שחשוב להם שתיראה אופנתית. שליש מהציבור תיעדף את מחירה הזול של המסכה בתור אחד משני הפרמטרים החשובים ביותר.
נתונים מעניינים נוספים שעולים מהסקר: 73.6% מהנשים מעידות על עצמן כי הן מקפידות על חבישת מסכה, זאת לעומת 65.3% מגברים. בחלוקה גיאוגרפית - הנתונים מצביעים על כך ש-77% מתושבי הדרום הם המצטיינים בעטיית מסכה בכל יציאה מהבית, זאת לעומת 70% מתושבי השרון, 65% מתושבי ירושלים והאיזור, 62% מתושבי הצפון ו73% מתושבי המרכז. באשר לקיימות – משיבי הסקר מהציבור החילוני תעדפו גבוה יותר את חשיבותה כרב פעמית, בעוד שמשיבי הסקר בני הציבור הדתי תעדפו את נוחותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה