מדדים ומחקרים

סקר: עד כמה הציבור מאמין שאיכוני השב"כ תורמים למאבק בקורונה?

סקר מטעם משרד המודיעין שביקש לגלות מה הציבור חושב על פעילות השב"כ למניעת התפשטות הנגיף מצא – הרוב מאמין בפעולות הארגון; עיקר התמיכה מגיעה מקרב גברים יהודים בני 55 ומעלה, המשתכרים מעל הממוצע; כל הפרטים

ניר קומם |  2
פעילות שב"כ למניעת התפשטות הקורונה
רוב הציבור בישראל מביע אמון בפעילות השב"כ למניעת ההתפשטות של נגיף קורונה ותומך בהמשך השימוש בכלים הטכנולוגיים. כמו כן, כשני שלישים מהציבור סבורים כי הכלים הטכנולוגיים של השב"כ תורמים למניעת ההתפשטות של הנגיף בישראל, ותומכים בהמשך השימוש בכלים אלה. התמיכה גבוהה יותר בקרב המגזר היהודי, וכן עולה ככל שההכנסה הממוצעת עולה. כך עולה מסקר של משרד המודיעין, שבדק את עמדות הציבור הישראלי בנושא.
המחקר ביקש לעמוד על התפיסות והעמדות בקרב הציבור בנוגע לפעילות השב"כ למניעת התפשטות נגיף הקורונה ולהבין את מידת האמון שהציבור רוחש לו ולאמצעים הטכנולוגיים שהוא מפעיל. הסקר עצמו נערך במהלך חודש אוגוסט על ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה" באמצעות שאלון אינטרנטי ייעודי בקרב 1,002 גברים ונשים בני 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה בישראל.
תחילה התבקשו הנשאלים להשיב מהי מידת האמון שלהם בשב"כ, ו-77.3% הביעו אמון בארגון. קיים פער בין מידת האמון לה זוכה הארגון באוכלוסייה היהודית (86.3%) ובאוכלוסייה הערבית (38%). ניכר כי האמון בארגון גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה וכן עם העלייה בגילם של המשיבים.
בכל הקשור להתמודדות מול מגפת הקורונה, מהסקר עולה כי 62% מהנשאלים, מביעים אמון יחסי בפעילות השב"כ בנושא זה. התמיכה גבוהה יותר בקרב מבוגרים – 73% בקרב בני 55 ומעלה, אל מול 57% בלבד בקרב בני 18-34. כמו כן, נראה כי ככל שההכנסה עולה, כך גוברת מידת האמון: 74% מאלו שמשתכרים מעל הממוצע תומכים בצעדים, אל מול 56% מאלו שמרוויחים מתחת לממוצע. בנוסף, הגברים מביעים אמון רב יותר מאשר הנשים בפעילות השב"כ למניעת התפשטות הנגיף – 67% אל מול 57%. מפילוח זה, נראה כי נוצרת קורלציה בין שיוך הפרט לקבוצות אוכלוסייה חלשות כלכלית, בהן היקף התחלואה גבוה יחסית, ובין מידת אי שביעות הרצון מאפקטיביות מעקב השב"כ.
על פי הסקר, 61.5% מהציבור ענו כי הכלים הטכנולוגיים של השב"כ "מאוד תורמים" או "די תורמים" למניעת ההתפשטות של הנגיף, כאשר בקרב הנשאלים היהודים שיעור התמיכה בכלים אלה עומד על 65.4%. כמו כן, 62.6% מהנשאלים, בהם 67.5% בקרב היהודים, השיבו כי הם תומכים בהמשך השימוש בכלים הטכנולוגיים של השב"כ.
"נמשיך להיעזר ביכולות של השב״כ עד אשר נהיה מדינה ירוקה", הגיב שר המודיעין אלי כהן, אשר משמש כממלא מקום יו"ר ועדת השרים לענייני שב"כ. "הטכנולוגיה של השב"כ היא הכלי היעיל ביותר שיש למדינת ישראל במאבק נגד מגפת הקורונה. איכוני השב"כ קוטעים את שרשראות ההדבקה, הכלי של השב״כ מציל חיים של מאות אנשים ומונע סגר של המשק. תוצאות הסקר מוכיחות כי הציבור בישראל מבין זאת ומביע אמון בשב"כ ועבודתו המצוינת, שתימשך ככל שיידרש".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אמון הציבור בשב"כ
    אחד מהעם 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנתונים שגויים - רב הציבור אינו מאמין לעזרת שרותי הבטחון בגילוי נשאי קורונה,לאור רצף הכישלונות ושליחת אנשים לבידוד ; לא כל תכנית או תכנה שנוצרה לצורך מסויים תגובה לצורך אחר בהצלחה - זה בלוף שקוף למדי והציבור סובל !!!
    סגור
  • 1.
    למה זה מעניין מישהו
    מודי 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיון שאין לאזרח הקטן שום השפעה על המערכת של השבכ מה תפקידה של כתבה זו.
    סגור