מדדים ומחקרים

חגיגה בסופר: הרווחים של רשתות השיווק ממשיכים לזנק גם בחודש יולי

התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות שניתנו על התקהלויות, יציאה מהבית וענף המסעדנות, משכו את הצרכנים אל רשתות השיווק שהגדילו את הפדיונות בהיקף של 6% 
אנגלינה יוסים | 
קניות בסופרמרקט (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע את נתוני הפדיונות של רשתות השיווק בחודש יולי. מהנתונים עולה צמיחה של 6% בסך כלל הפדיונות ברשתות השיווק, ובפרט עלייה של 7.4% בפדיון של רשתות המזון בחודש יולי 2020 לעומת החודש המקביל אשתקד. בהשוואת הנתונים לחודש יוני 2020, מדובר בעלייה של 0.6% בסך כל פדיון רשתות השיווק ועלייה של 1.9% בפדיון של רשתות המזון.
רשתות המזון הענקיות דיווחו על רבעונים רווחיים במיוחד ועל גידולים משמעותיים בהיקף המכירות. התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות שניתנו על כינוס אנשים, יציאה מהבית וענף המסעדנות לא צמצמו את פעילויות רשתות הסופר-מרקטים, שאף מעידות על גידול נרחב במכירות. החברות נערכו במלוא הכוח לגידול בצריכה תוך הגברת רכש המלאי כדי לתת מענה לביקושים החריגים של הציבור וכמות העובדים בחנויות הפיזיות ובשירות ההזמנות המקוון.
בהשוואה של החציון הראשון של 2020 לחציון המקביל אשתקד, עולה כי קיים גידול של 8.7% בכלל תחומי הצריכה. בחלוקה לתחומים, נרשמה ירידה של 19% במכירת מוצרי טקסטיל והלבשה. עלייה קלה במוצרים בני קיימה של 2.6%, משמע שניתן להשתמש בהן יותר משנה. ירידה נוספת של 7.3% נרשמה תחת קטגוריית שונות, הכוונה למוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. כיאה לזמן הקורונה בו עובדים ולומדים מהבית כחלק מההגבלות והריחוק החברתי, צריכת הדלק ירדה ב-14.7%. בסיכום הנתונים, הצריכה הכללית (ללא דלק) עלתה ב-1.3% בינואר עד יוני 2020 מול החציון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה