מדדים ומחקרים

השפעות הקורונה על התוצר הגולמי: היכן מדורגת ישראל בהשוואה לעולם?

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עלה כי התוצר המקומי הגולמי של ישראל ירד ברבעון השני ב-29%, אך פחות מהממוצע במדינות ה-OECD, שעומד על 36.1%
אנגלינה יוסים | 
שיעור האבטלה ביישובים
התוצר המקומי הגולמי ירד ב-29% בחישוב שנתי, לאחר ניכוי השפעת העונתיות – כך עלה היום (רביעי) מנתוני אומדן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרבעון השני של שנת 2020. ברבעון זה  ירד התמ"ג ב-8.2% בחישוב רבעוני, והיא מצטרפת לירידה של 6.8% ברבעון הראשון של שנת 2020.
פירוט האומדנים, לאחר ניכוי השפעת העונתיות בחישוב שנתי, מראה כי התוצר העסקי ירד ב-33.7% בחישוב שנתי, התמ"ג חושב בניכוי תוצר שירותי הדיור ותוצר המגזר הציבורי. יבוא הסחורות והשירותים ירד ברבעון השני של השנה ב-39.5% בחישוב שנתי (11.8% בחישוב רבעוני). ירידה זו נובעת בין היתר מירידה של 71.1% ביבוא השירותים (26.7% בחישוב רבעוני).
ניתן לשייך לשייך את הירידה גם לעצירת התיירות היוצאת מישראל וגם ירידה משמעותית של יבוא השירותים האחרים ב-22.8% בחישוב שנתי (6.3% בחישוב רבעוני). יבוא הסחורות האזרחיות ירד ב-35.9% בחישוב שנתי (10.5% בחישוב רבעוני) כאשר היבוא הביטחוני עלה לאחר ירידה משמעותית ברבעון הראשון של השנה.
התפתחות המשק כמעט ונעצרה לחלוטין עקב משבר הקורונה. הממשלה נקטה צעדים לבלימת התפשטות הקורונה בהם הגבלת מספר העובדים במקום העבודה לעשרה עובדים, או 30% מכלל העובדים למעט מקומות עבודה חיוניים, סגירת מוסדות החינוך ומקומות הבילוי והפנאי. בחודש מאי החלו במתן ההקלות ובעקבות זו בחזרה חלקית לשגרה בכפוף לעמידה בתנאי "התו הסגול". בנוסף לאורך כל התקופה נמשכה מדיניות של הגבלת כניסות ויציאות של תיירים מהמדינה. כל אלו צפויים לחזור ביום שישי הקרוב.
מה מצבה של ישראל ביחס לעולם?
הממוצע של מדינות ה-OECD עומד על ירידה של 36.1% בתמ"ג, משמע ישראל מעל הממוצע כיוון שרשמה ירידה של 29% "בלבד".  בריטניה בתחתית הטבלה עם ירידה של 59.8% בתמ"ג. ספרד וצרפת אף הן נפגעו בצורה קשה עם 55.8% ו-48.8% ירידה בתמ"ג, בהתאמה. מהצד השני של הטבלה, מדינות כמו קוראיה הדרומית ונורבגיה שרשמו ירידה של 12% ו-19% בתמ"ג, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה