מדדים ומחקרים

דירוג הכדורגלנים העשירים בעולם: מי במקום הראשון?

מגזין פורבס האמריקני דירג את עשרת הכדורגלנים שהרוויחו הכי הרבה בשנה החולפת; כמה מרוויחים מסי ורונאלדו, ומי הצליח להיכנס לעשירייה הפותחת? כל הפרטים

ניר קומם |  3
מסי ניימאר ורונאלדו (צילום ויקיפדיה, freepik)
כמו בכל שנה, מפרסם המגזין האמריקני 'פורבס' את רשימת הכדורגלנים העשירים בעולם. הסכום המחושב משכלל הן את השכר שאותו הכדורגלן מקבל מהקבוצה בה משחק, והן את הכנסותיו מקמפיינים במהלך השנה האחרונה.
במקום הראשון נמצא ליאו מסי, והיחיד שהגיע גם בשנת המשבר הכלכלי העולמי ועל אפו וחמתו של נגיף הקורונה להכנסה שנתית של 126 מיליון דולר. הכנסתו מורכבת משכר של 92 מיליון דולר מהמועדון בו הוא (עדיין) משחק - ברצלונה, ומלא פחות מ-34 מיליון דולר מהכנסות מפרסום, ספונסרים ושותפויות. הארגנטינאי החזיק במקום הראשון גם בשנת 2019, אז הרוויח 127 מיליון דולר בהכנסה שנתית – שכמעט לא נפגעה בשנה החולפת.
במקום השני, כוכב יובנטוס ונבחרת פורטוגל - כריסטיאנו רונאלדו, עם הכנסה שנתית של 117 מיליון דולר. CR7 החזיק במקום השני גם בשנה שעברה, והכנסותיו קפצו השנה החולפת ב-8 מיליון דולר. כנראה שבדבר אחד מסי מקנא ברונאלדו, ולא ההפך: רונאלדו עוקף את מסי בסכומי הפרסום אותם מרוויח – 47 לעומת 34 מיליון דולר.
במקום השלישי, כוכב פאריס סאן ז'רמן - ניימאר, שהרוויח בשנה החולפת 96 מיליון דולר. הכדורגלן הברזילאי בן ה-28 עבר לאחרונה לפרסם את 'פומה' במקום את 'נייק', ובהתאם ירדה הכנסתו ב-9 מיליון דולר בהשוואה לשנה שעברה. במקום הרביעי, גם כן מפ.ס.ז', קיליאן אמבפה הצעיר, שהרוויח 42 מיליון דולר ב-2020, פחות מ-50% מהסכום אותו הרוויח לקבוצה ניימאר.
במקום החמישי, מוחמד סלאח מליברפול, שעלה מהמקום ה-12 בדירוג 2019, אז הרוויח 25 מיליון דולר, והשנה השתכר בשווי של 37 מיליון דולר – תוספת של 8 מיליון דולר לחוזה ההעסקה שלו, ושל 4 מיליון דולר לרווחיו מפרסום. הבא אחריו – פול פוגבה, שאמנם הרוויח השנה 34 מיליון דולר בהשוואה ל-33 מיליון הדולר של שנה שעברה, אך הידרדר בדירוג מהמקום הרביעי למקום השישי.

במקום השביעי, אנטואן גריזמן מברצלונה, שהרוויח בשנה החולפת 33 מיליון דולר, עם הכנסה מפרסום של 5 מיליון דולר בלבד. הצרפתי עלה בשלוש מקומות בדירוג, לאחר שדורג בשנה שעברה במקום ה-10. במקום השמיני, כוכב נבחרת וויילס גארת' בייל, שנכון לכתיבת שורות אלו עדיין משחק בריאל מדריד, ועלה גם הוא בשלוש מקומות כשהרוויח השנה 29 מיליון דולר, בהשוואה ל-27.1 מיליון דולר בשנה שעברה.
חותמים את העשירייה הפותחת – רוברט לבנדובסקי מבאיירן מינכן, עם הכנסה שנתית של 28 מיליון דולר, ודויד דה חאה שוערה של מנצ'סטר יונייטד, עם הכנסה שנתית של 27 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כריסטיאנו רונאלגו (ל"ת)
    רק רונאלדו בוז מסי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 2.
    עSG
    מגכעזדכ 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עEGVג
    סגור
  • 1.
    היי
    רונלדו!! 09/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    היי??????
    סגור