מדדים ומחקרים

סקר: ברקע הקורונה - רק 12% מאמינים שמקום עבודתם מתנהג כלפיהם בהוגנות

בניגוד לטענות כי מובטלים חדשים מעדיפים להישאר בבית ולקבל דמי אבטלה, סקר של אתר AllJobs ומכון שריד מעלה כי 86% מהעובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת רוצים לחזור למעגל העבודה, אך רובם לא מצליחים 
מערכת ice | 
אבטלה בתקופת הקורונה (צילום freepik)
86% מהעובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת רוצים לחזור למעגל העבודה, וכרבע מהם (26%) נמצאים בבית כבר מתחילת הסגר הראשון בחודש מרץ - כך עולה מסקר של אתר AllJobs ומכון המחקר שריד. זאת, בניגוד לטענות שעלו לאחרונה לפיהן מבוטלים חדשים מעדיפים לקבל דמי אבטלה עד יוני 2021 במקום לצאת לעבוד. 
עוד עולה מהסקר כי 56% מהנשאלים ציינו שאינם מצליחים למצוא עבודה - 58% מתוכם גברים, לעומת 53% בקרב הנשים. כמו כן, 4% בלבד מהנשאלים השיבו שהם מעדיפים להישאר בבית בתקופה הקרובה. הסקר ביקש לבדוק אם דמי האבטלה שמקבלים העובדים שבבית מסייעים לפתור את הבעיות או מנציחים אותן – יותר ממחצית מהמשיבים קבעו כי התשלום עד יוני 2021 מנציח את הבעיה וגורם לרבים לחשוב אם לחזור למעגל העבודה או להישאר מובטלים.
נתון מדאיג שעולה מהסקר הוא ש-12% בלבד חושבים שמקום עבודתם מתנהג בהוגנות כלפיהם ו-27% אחוזים מאמינים שמקום עבודתם כלל לא הוגן. רוב גדול של נשאלים העידו שהם מעדיפים לקבל לקבל מענק באופן ישיר, ולא דרך המעסיקים. עובדים רבים שקיבלו בהבנה את התנהגות מעסיקיהם בסגר הראשון, לא רואים זאת כיום באותו אופן.
מבחינת מגדר, מצוין בסקר שנשים נפגעות יותר מהמצב הנוכחי כיוון שההגבלות הרבות (דוגמת היעדר מסגרות) משפיעות עליהן יותר, בשל העובדה שהן נושאות בנטל של הישארות עם הילדים. 23% אצל מנשים ענו ש"המצב לא מאפשר" להן לעבוד, לעומת 15% מהגברים.
בנוסף, הסקר מצביע על מגמה לפיה עלייה בגיל מחזקת את ההעדפה לחזור לשוק העבודה - 85% בקרב גילאי 56+, לעומת 67% בקרב גילאי 35 ומטה. עוד עולה כי גברים מעדיפים לחזור מהר יותר לעבודה מנשים, כאשר ייתכן שהדבר נובע כאמור, מאופן חלוקת המטלות בבית ונתח האחריות שנופל יותר על נשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה