מדדים ומחקרים

דירוג רשתות הסופרמרקטים: שופרסל עם הכנסות שיא ברבעון, אך ויקטורי ופרשמרקט עוקפות בגידול השנתי

הרשת בניהולו של איציק אברכהן הכניסה 3.9 מיליארד שקל ברבעון השלישי וגדלה ב-76% ברווח הנקי הרבעוני, ובשיעור דומה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. ויקטורי ופרשמרקט מציגות גידול של 108% לתקופה של ינואר-ספטמבר. ואיפה יוחננוף?
שרון טל |  1
אייל רביד, איציק אברכהן (צילום יחצ, סיון פרג')
רשתות המזון הגדולות – שופרסל, ויקטורי, יוחננוף ופרשמרקט, פרסמו את דוחותיהן הכספיים לרבעון השלישי של 2020, בהם נתונים שחושפים את הזינוק האסטרונומי ברווחיהן של הרשתות השונות, ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של 2020.
שופרסל המנצחת הגדולה של הרבעון השלישי
רשת שופרסל הגדולה בישראל בניהולו של איציק אברכהן רשמה נתון שיא בשורת ההכנסות לרבעון שלישי של 2020 - 3.9 מיליארד שקל, לעומת 3.4 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד (כלומר, עלייה של 14.5% בהכנסות). הרווח הנקי של שופרסל זינק ברבעון השלישי בכ-76% והסתכם בכ-97 מיליון שקל בהשוואה לכ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל. ויקטורי לעומת זאת מציגה זינוק חד של 37.8% בהכנסות ברבעון השלישי (616 מיליון שקל), וזינוק של 70% ברווח הנקי לרבעון (15.8 מיליון שקל). גם רשת פרשמרקט רושמת רבעון חיובי עם עלייה של 37% בהכנסות (409 מיליון שקל) ועלייה של 14% ברווח הנקי (28.7 מיליון שקל).
בשורה התחתונה, כשמסתכלים על קטגוריית ההכנסות והגידול ברווח הנקי לרבעון, שופרסל מנצחת בגדול את המתחרות, שנייה לה ויקטורי ביחס הגידול, במקום השלישי פרשמרקט. יוחננוף הנחשבת לרשת קטנה בהרבה, הציגה ירידה של כ-40% ברווח הנקי, המיוחס בשל תרומות וגריטת סניפי יינות ביתן. 

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הנתונים משתנים. פרשמרקט רושמת גידול עצום של 48% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל ומגדילה את הרווח הנקי שלה ל-84 מיליון שקל – זינוק של 108%. ויקטורי עם הכנסות של 1.7 מיליארד שקל (36%), ורווח הנקי של 43 מיליון שקל, גם כאן מדובר בגידול של 108%.
ביחס הגידול, פרשמרקט וויקטורי מנצחות את שופרסל, שמנצחת בגדול בהיקפי המכירות. במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2020, עמדו הכנסות שופרסל  על 11.4 מיליארד שקל - גידול של 13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ברווח הנקי רושמת שופרסל 267 מיליון שקל – גידול של 77% מתחילת השנה.
איך השפיעו התרומה של יוחננוף וגריטת סניפי יינות ביתן על הדוחות הכספיים? 
רשת יוחננוף, הנחשבת לרשת קטנה ביחס למתחרותיה, גם היא פרסמה היום את דוחותיה הכספיים, המראים הכנסות של 821 מיליון שקל ברבעון השלישי, עלייה של 7.2%. הרווח הנקי אף מציג ירידה של כמעט 40% ברבעון, עם 13.2 מיליון שקל בלבד. עם זאת, ביוחננוף מציינים כי בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות והוצאות בגין גריטת סניפי יינות ביתן, היקף הרווח הנקי עומד על 38.4 מיליון שקל ברבעון השלישי ומהווה עלייה של כ-76.7%. 
הרווח הנקי של יוחננוף בתשעת החודשים הראשונים של 2020, ירד בחצי אחוז והסתכמו ב-72 מיליון שקל. יוחננוף רשמה עלייה קלה בהכנסות (5.1%), שהסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל. עכשיו כל שנותר הוא, לחכות לתוצאות של רמי לוי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ויקטורי הביאו את קהל עובדי ההייטק בעזרת תן ביס
    שולי 11/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שנתנו לנו אפשרות מוצלחת יותר
    סגור