מדדים ומחקרים

דירוג הקבלנים הרווחיים בבורסה בשנת 2020

אם חשבנו ששוק הנדל"ן יתקרר בתקופה הקורונה הרי שהתבדינו; שוק הנדל"ן רותח מתמיד והקבלנים, אלה שאמורים לספק את הביקושים ההולכים וגדלים מתקשים לעמוד בביקושים, אבל אל תדאגו להם, הם מרוויחים והרבה
ניצן כהן | 
קבלנים (צילום pixabay)
שוק הנדל"ן רותח כבר כמה שנים. העולם הדנל"ני מורכב מהרבה גורמים כמו שמאים, עורכי דין, בנקאים, מנהלי השקעות וכד' אבל ליבת העיסקו בנדל"ן היא החלק הקבלני, כלומר אלה שאמורים לדעת הכי טוב איפה הקרקע הטובה ביותר, מה השווי שלה ומה אפשר להפיק ממנה.
די ברור שבעולם של שוק נדל"ן רותח הקבלנים הם המרוויחים הגדולים ולכן היה נכון לבדוק מי החברה הקבלנית הרווחית בבורסה כדי שניתן יהיה להיחשף אליה מדרך שוק ההון אבל לא רק.
כשאדם רוכש דירה מקבלן אחד הדברים החשובים בעסקה היא שבסופו של תהליך הוא יקבל את הדירה שבדרך כלל תהיה הרכישה הגדולה ביותר שלו בחיים ולכן ככל שקבלן רווחי יותר הסבירות גדולה יותר שהוא יוכל לגשת לעסקאות ולספק את הסחורה גם אם במחירים קצת גבוהים יותר מקבלן מפסיד שלוקח עסקאות רק כדי לגלגל כסף ולכן הסיכון שלא תקבל את הדירה בסופו של תהליך גדולים.
כאן המקום לסייג שיכול להיות שיש קבלנים פרטיים שמרוויחים הרבה כסף אך מכיוון שהם לא חשופים לעין הציבורית והדוחות שלהם לא נסרקים על ידי הרשות לניירות ערך, קשה להבטיח שמצבם נסקר בצורה אופטימלית.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב: חברה קבלנית שנסחרת בבורסה משפרת עד מאוד את הנגישות שלה להון והון הוא מוצר קריטי בעולם הנדל"ני.
החברה הקלנית הרווחית בבורסה היא פרשקובסקי שהרוויחה בשנה שעברה 243.5 מיליון שקל, החברה הקבלנית השניה ברווחיותה בישראל היא דניה סיבוס שהרוויחה 184.6 מיליון שקל, דמרי הוא הקבלן השלישי ברווחיותו בישראל עם רווחים של 150 מיליון שקל, אזורים היא החברה הקבלנית הרביעית ברווחיותה בישראל ואפריקה מגורים סוגרת את החמישייה הראשונה עם רווחים של 102 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה