מדדים ומחקרים

איראן, יום העצמאות או איציק סעידיאן, אלו הנושאים הכי מדוברים השבוע

מדי שבוע, אתר ice, יגיש לכם את הנושאים המדוברים ביותר ברשת בשבוע האחרון על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת. אבל זה לא נוגע רק לכמות הפוסטים או הציוצים בנושא, אלא גם השיח שהוא עורר, וההשפעה לנושאים רבים סביבו
אביחי דלאל |  1
רשתות חברתיות (צילום freepik)
השבוע התאחדנו כולנו בשכול הלאומי ביום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה, לאחר מכן התאחדנו לחגוג לפי האמירה "במותם ציוו לנו את החיים" את יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל. אתר ice בשיתוף פעולה עם חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת מביא לכם את הנושאים שהיו הכי מדוברים ברשת בשבוע המאחד הזה.
בעקבות האירועים האחרונים עם איראן, הנושא הכי מדובר ברשת הוא איראן והנשק הגרעיני. הנושא הזה זכה להכי הרבה אזכורים, תגובות ושיתופים ברחבי הרשת עם 28,443 כאלה. יום העצמאות  ויום הזיכרון תופסים בזה אחר זה את המקומות השני והשלישי. כשיום העצמאות עם 27,940  ויום הזיכרון עם 19,012. 
יונתן חסידים סמנכ"ל חברת סקופר הסביר: "שרשרת האירועים האחרונה שזכתה לכותרת 'ההסלמה מול איראן' היא הנושא המאוזכר ביותר השבוע ברשת וגם הפוסט הויראלי ביותר של עמית סגל עוסק בנושא. שלושת הנושאים הבאים ברשימה מתקשרים אחד לשני.  אזכורי יום העצמאות ה-73 לישראל, ההכנות לטקס הרשמי והחגיגות שמתקיימות מיד לאחר יום הזיכרון".
כאמור, יום הזיכרון סחף איתו הרבה אזכורים ברשת וכך גם ההצתה של איציק סעידיאן, הסיבה לכך היא ככל הנראה הטיימינג שבו בחר סעידיאן להצית את עצמו. על כך הוסיף חסידים כי: "אזכורי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה וסיפורו הכואב של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו ועכשיו הוא מאושפז במצב קשה. התזמון של סיפור ההצתה של סעידיאן נקשר בהרבה מקרים גם בשיח על יום הזיכרון ומעורר הדים רבים ברשת וקריאות על כך שלא מספיק לזכור את אלו שנהרגו, אלא שיש לזכור ולדאוג עבור כל מי שלחם וחזר פצוע בגוף ובנפש".
בלטו בין היתר, נושא החיסונים שכן החגיגות של יום העצמאות במסיבות השונות בארץ, הברכה של אלברט בורלא ומיצג החיסונים של הדגלנים בטקס המשואות העלו הרבה דיונים ושיח סביב הנושא. יחד עם הפוסט של אורנה פיטוסי שעלה ונמחק שלצידו היא צירפה קריקטורה של אדוף היטלר.
חסידים הסביר: "נושא החיסונים ממשיך להיות מאוזכר מאוד ברשת וגם השבוע הוא מתמקם ברשימה שלנו. אירוע שבלט בהקשר זה היה הפוסט שפרסמה השחקנית אורנה פיטוסי בעמוד הפייסבוק שלה בה הביעה את דעתה על החיסונים וצירפה קריקטורה של היטלר. הפוסט מיד נמחק על ידה, אבל יצר הדים רבים ברחבי הרשת. חג עצמאות שמח"

הפוסט הויראלי ביותר של השבוע היה של כתב החדשות, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 וידיעות אחרונות, עמית סגל שהעלה סרטון שבו הוא מעמיד את דבריו של השר לשעבר, משה (בוגי) יעלון, על דיוקם. בפוסט כתב סגל: "בוגי בא לאולפן כדי לטעון ששיקולים פוליטיים עומדים מאחורי ההסלמה מול אירן. זה מה שקרה אחר כך". הפוסט של סגל זכה לכ-18 אלף לייקים, כ-4,200 תגובות וכ-2,200 שיתופים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המחקר שכח את הנושא המדובר ביותר
    הא 04/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחקר שכח את הנושא המדובר ביותר: חברת אל-על נותנת "שירות" לקוחות מחפיר (ורק דרך ווצאפ... ולאחר ימים של המתנה, ובסוף גובים תשלום באמצעים מפוקפקים).
    סגור