מדדים ומחקרים

מטבע הקריפטו שעקף כמעט את כל המתחרים

העליות של המטבעות המרכזיים בשוק בימים האחרונים, שכמה מהם עלו יותר מאחרים, שינו באופן מעניין למדי את רשימת המטבעות המובילים
מערכת ice |  1
קריפטו (צילום pixabay)
הימים האחרונים הביאו איתם עליות משמעותיות לרוב מטבעות הקריפטו המרכזיים, ואיתן שינויים בדירוג המטבעות הללו, לראשונה זה מספר חודשים – אך מטבע אחד הצליח להפתיע בגדול.
במהלך סוף השבוע עלה קרדאנו, מטבע שפיתוחו החל ב-2015 והוא שוחרר ב-2017, מכ-1.6 דולר ביום רביעי האחרון לכ-2.2 דולר בשבת. זוהי עלייה של קרוב ל-40% תוך שלושה ימים, ובמבט על השבוע כולו עלה המטבע ביותר מ-50%. המטבע פותח על ידי צ'ארלס הוסקינסון, ממפתחי את'ריום.
הסיבה לעלייה היתה הודעתו של נייג'ל המזלי, ממפתחי המטבע, כי ב-12 לסטפמבר תשודרג הרשת שלו במסגרת מה שמכונה "עדכון אלונזו", ותתווסף לה תמיכה בחוזים חכמים – מה שצפוי להפוך את קרדאנו למתחרה ישיר באת'ריום, המטבע השני בשוויו הכולל, שכאמור חולק איתו את אחד המפתחים הראשיים. חוזים חכמים, שעד כה לא נתמכו על ידי קרדאנו, מאפשרים פיתוח של אפליקציות פיננסיות מבוזרות (DeFi), כמו אלגוריתמים למסחר והלוואות אוטומטיות.
ההודעה על מועד השדרוג, שסוחרי המטבע ציפו לו זמן רב ואף הימרו על מועד השקתו, גרמה לו לזנק. אך חשוב מכך, היא העלתה את שווי השוק הכולל שלו לכ-70 מיליארד דולר (נכון לאתמול ב-10 בערב), והקפיצה אותו שני מקומות בטבלת המטבעות בעלי שווי השוק הגדול ביותר, למקום השלישי, כשלפניו נמצאים רק ביטקוין ואת'ריום. עד לעלייה המטאורית הזו היה קרדאנו במקום החמישי, כשלפניו ביננס קוין – שגם הוא הצליח השבוע לשדרג את מעמדו בטבלה. זאת לאחר שעקף, כפי שדיווחנו ביום רביעי, את Tether, המטבע צמוד-הדולר המרכזי, ששווי השוק שלו יציב למדי וסובב מעט מעל 60 מיליון דולר בחודשיים וחצי האחרונים.
נציין כי גם ביננס קוין וגם קרדאנו כבר עקפו בעבר את Tether, בחודש מאי האחרון, כאשר כל מטבעות הקריפטו הגדולים נסקו – אך ההתרסקות הורידה אותם מתחתיו ומיקמה אותו במקום השלישי. עתה, תוך ימים ספורים עקפו אותו שניהם שוב, במה שנראה כסימן לכך שהאמון במטבעות הקריפטו ה"אמתיים" גובר, ומוריד את מעמדם של Stablecoins – המטבעות צמודי הדולר שנועדו לתקופות בהן הסוחרים רוצים שהמטבעות הווירטואליים שלהם יהיו "שמורים" בצורה תנודתית פחות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במה בדיוק כולם משקיעים
    Yo 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמח שכל יום יוצא איזה כוכב חדש של מה בדיוק ? מה עומד מאחוריו ? שום וכלום ?
    סגור