מדדים ומחקרים

דירוג חברי הכנסת: עידית סילמן הצליחה לשמור על הפסגה?

שיאני הנוכחות בכנסת לשבוע הנוכחי מראים ירידה כללית בהיקפי השעות של חברי הכנסת במשכן, עם שלושה מצטיינים שרושמים שבוע שני בטבלה. האם יש מפלגה שרשמה יותר נוכחות מהאחרות, ומה עם האיזון המגדרי?
מערכת ice |  2
שיאני הנוכחות בכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash, pixabay)
שעון הנוכחות של חברי הכנסת לשבוע שעבר עצר ביום חמישי בלילה, ומגיע שוב אלינו למדור, הפעם עם שיאן בטבלה, שרושם כבר שבוע שני בדירוג העשירייה הנוכחת ביותר במשכן, על פי הנתונים של אתר זמן כנסת.
השבוע, היקפי השעות הגבוהים מהיקף משרה מלאה היו נמוכים משל שבוע שעבר ורוב הטבלה משקפת דווקא פחות שעות ממשרה מלאה, כולל סיעה שהפציצה נוכחות.
את המקום הראשון כובש דווקא נציג האופוזיציה וחבר הכנת מטעם סיעת יהדות התורה אורי מקלב. מקלב הגיעה בשבוע שעבר למקום השלישי עם 46:44 שעות נוכחות ואילו השבוע הוא מגיע למקום הראשון עם 50:21 שעות במשכן הכנסת. 
הסגן של מקלב לדירוג הוא יו"ר ועדת הכספים וח"כ מטעם ישראל ביתנו אלכס קושניר, שגם הוא רושם את ההופעה השניה שלו בטבלה אחרי שבשבוע שעבר הגיע למקום החמישי עם 44:06 שעות בכנסת. השבוע קושניר החתים במשכן 49:13 שעות ומגיע למקום השני בהפרש של שעה אחת בלבד מהמקום הראשון.
 
קו היקף השעות ששווה למשרה מלאה עובר בין המקום השני למקום השלישי, שכבר נמצא מתחת לרף. יו"ר הכנסת וחבר הכנסת מיקי לוי שמכהן מטעם סיעת יש עתיד מגיע למקום השלישי עם 41:29 שעות, אחרי שבשבוע שעבר כלל לא נכח בעשיריה הפותחת.
עוד ח"כ חדש בטבלה עם 41:09 שעות לחבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס, שמתמקם רביעי בזמן שרק 20 דקות מפרידות בינו לבין המקום השלישי. גם המקום החמישי מביא פנים חדשות לטבלה עם חברת הכנסת שרון רופא-אופיר מסיעת ישראל ביתנו שנכחה השבוע במשכן 36:29 שעות.
ניר אורבך מסיעת ימינה מגיע למקום השישי עם 8 דקות פער מהמקום החמישי אחרי שהחתים השבוע 36:21 שעות במשכן הכנסת. מיכאל מלכיאלי מש"ס מגיע למקום השביעי עם 34:15, גם הוא כניסה חדשה לטבלה.
עוד שני נציגים לישראל ביתנו עם יוזף שיין שמגיע למקום השמיני אחרי 33:16 שעות במשכן השבוע, ולימור תלם מגן במקום התשיעי עם 32:56 שעות. מקנח את הרשימה, המקום השני של השבוע שעבר, ולדימיר בליאק שמתמקם עשירי עם נוכחות בהיקפך של 32:46 שעות שבילה השבוע במשכן הכנסת.
ישראל ביתנו בנוכחות גבוה בטבלה עם ארבעה ח"כ שהגיע לעשירייה. אחריה יש עתיד וש"ס - כל אחד עם שתי נציגויות ויהדות התורה ויש עתיד, אמנם במקומות הגבוהים אך עם נציג אחד בטבלה. מבחינה מגדרית - בשבוע שעבר נרשם שוויון מגדרי בין שיאני הכנסת, השבוע רוב מוחץ לח"כ גברים עם שתי ח"כיות בלבד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מקלב בא לעבוד!
    יצחק 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא רק בכנסת
    סגור
  • 1.
    סילמן שברה שיא .. רק שמישהו לא יטיח אותה ברכב (ל"ת)
    רם 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור