מדדים ומחקרים

שיא עולמי בעסקאות אונליין בנובמבר: זה הסכום המטורף שבוזבז

על פי נתוני סיילספורס, נרשם שיא של כל הזמנים עם עסקאות ב-275 מיליארד דולר, הישראלים ביצעו ב'בלאק פריידי' כ-435,000 עסקאות באתרי קניות שמקורן בחו"ל, שמתורגמות ל 74 מיליון שקל וגודל העסקה עמד על 170 שקל
כפיר אדר | 
כרטיסי אשראי (צילום pixabay)
סיילספורס, מציגה דוח שנתי גלובלי המסכם את חודש הקניות עם דגש על השבוע האחרון של חודש נובמבר מבלאק פריידי ועד סייבר מאנדיי כולל. על פי הדוח, סך הכל המכירות אונליין העולמיות ב-2021 הגיעו לשיא של 275 מיליארד דולר, עלייה של 2% בהשוואה ל-2020, ו-62 מיליארד דולר בארה"ב, עלייה של 4% בהשוואה ל-2020.
הצמיחה המשמעותית נראתה בתחילת נובמבר, אשר נבעה מצרכנים שלא נרתעו ממחירים גבוהים יותר, הנחות נמוכות וירידה במלאי המוצרים שתאמה את הדפוסים שנוצרו במהלך השנתיים האחרונות של המגיפה.  לעומת זאת, בשבוע שבין הבלאק פריידיי לסייבר מאנדיי (23-29 בנובמבר) נראתה צמיחה מתונה יותר כתוצאה מאותם צרכנים שקנו בתחילת העונה לפני שיא הקניות המסורתי.
 
התובנות המרכזיות שעולות מהדוח:
תקופת הקניות המקוונת הגדולה הסתיימה: הקניות החזקות התרחשו בתחילת העונה, כאשר צרכנים הוציאו 297 מיליארד דולר ברחבי העולם בשלושת השבועות הראשונים של נובמבר (עלייה של 5% משנה לשנה). יום הקניות הגדול ביותר במהלך השבוע בין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי היה בלאק פריידי עצמו עם עלייה עולמית של 2% משנה לשנה.  
צרכנים מצאו יותר מחירים גבוהים ופחות הנחות: אינפלציית חגי הקניות יחד עם הנחות נמוכות יותר על פריטים גרמו לכך שהשנה היה קשה יותר למצוא את ה"דילים" הטובים.  במהלך השבוע בין בלאק פריידיי לסייבר מאנדיי , מחיר המכירה הממוצע (Average Selling Price) עלה ב-11% בארה"ב וב-5% ברחבי העולם בהשוואה לשנה שעברה. בינתיים, ההנחה הממוצעת במהלך אותו שבוע הייתה 24% בעולם (ירידה של 8%).
המצוקה בשרשרת האספקה מותיר לקונים פחות אפשרויות קנייה: בעיות מתמשכות בשרשרת האספקה הביאו לכך שהמדפים הדיגיטליים לא היו מצוידים כמו בשנים עברו. קטלוגי המוצרים (מספר המוצרים הנמכרים) במהלך השבוע בין בלאק פריידיי לסייבר מאנדיי התכווצו ב -5% בעולם בהשוואה לשנה שעברה. 
הדוח של סיילספורס גם התייחס לעליית המחירים שהתרחשה השנה וישנן כמה קטגוריות שהעלייה בולטת בהן במיוחד. הבולטות בהן: בקטגוריית התיקים והמזוודות הייתה עלייה של 23% במחירים בחודש נובמבר, בקטגוריית בגדי היוקרה הייתה עלייה של 15% במחירים ובקטגוריית הפריטים לבית וריהוט הייתה עלייה של 9% במחירים לעומת שנה שעברה.
הישראלים ביצעו בבלאק פריידי 435 אלף עסקאות באתרי קניות שמקורן בחו"ל, לעומת 410 אלפי עסקאות אשתקד, עלייה של 6%. במונחים כספיים, הישראלים רכשו השנה ב־74 מיליון שקל, בהשוואה ל־77 מיליון שקל אשתקד, קיטון של 4%. נתון זה התבטא גם בגודל העסקה הממוצעת: זו עמדה השנה על 170 שקל, בהשוואה ל־188 שקל אשתקד, בין היתר בהשפעת הירידה בשער הדולר, ומדובר בקיטון של 9.5%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה