מדדים ומחקרים

לקראת ביקור ביידן: רוב היהודים מצפים שתפרוץ אינתיפאדה נוספת

סקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה לקראת ביקור ביידן: רב הישראלים אינם סומכים על ממשל ביידן שיקח בחשבון אינטרים של ישראל מול איראן, רב היהודים מצפים שתפרוץ אינתיפאדה נוספת. 
מערכת ice | 
זירת הפיגוע באריאל (צילום פלאש 90)

לקראת ביקורו של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, ערך המכון הישראלי לדמוקרטיה סקר בזק, אשר בחן את עמדות הציבור כלפי מדיניות ממשל ביידן בסוגיות שונות, וחשף כמה ממצאים מעניינים.

במסגרת המגעים על הסכם גרעין עם איראן- רוב גדול של הישראלים (75%)  העידו כי אינם סומכים על ממשל ביידן שייקחו בחשבון את האינטרסים של ישראל בעת ניהול המגעים על הסכם בנושא הגרעין. לא סומכים: בקרב יהודים – 79%, בקרב ערבים – 54%.
 


בשאלה האם ביקור ביידן יביא פריצת דרך עם ערב הסעודית,  הציבור הישראלי חצוי (44% לכל אחת משתי העמדות) בשאלת יכולתו של הנשיא ביידן להביא לפריצת דרך לקראת חתימה על הסכם עם ערב הסעודית. כמו, כן רוב הישראלים (54%) אינם סומכים על ממשל ביידן שייקחו בחשבון את האינטרסים של ישראל במסגרת עיצוב מערכת הקשרים הכוללת בין ישראל לארה"ב. 
 



באשר לסוגית הסכסוך, רוב גדול מאוד  (82%) בציבור היהודי אינם מאמינים שמאמצי ממשל ביידן יצליחו להביא פריצת דרך במגעים עם הפלסטינים. מעניין לציין כי דווקא בקרב אזרחי ישראל הערבים מביעים מעט יותר תקווה בנושא, כאשר בסעיף "לא מאמינים": בחרו  85% מיהודים ו- 64% ערבים.

ככלל, רוב מכריע של הישראלים (87%) סבורים שהסיכוי לחתימה על הסכם שלום עם הפלסטינים בחמש השנים הקרובות הוא נמוך. תמונת המצב לא השתנתה  מאז 2019, אז העריכו כך 88%. רוב בקרב הערבים (71%) אזרחי ישראל אך רק מיעוט בקרב היהודים (32%) מדווחים שיתמכו בפתרון שתי המדינות אם יושם שוב על השולחן. בנוסף, היה ולא ייחתם הסכם, רוב בקרב היהודים (58%) ומיעוט גדול בקרב הערבים אזרחי ישראל (44%) צופים שתפרוץ בשטחים אינתיפאדה שלישית.


 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה