מדדים ומחקרים

ביידן בצרות: האינפלציה האמריקאית מזנקת לשיא של 41 שנה

למרות שהדולר מראה יציבות מול הסגן העולמי שלו - האירו, נתוני הכלכלה האמריקאית לחודש יוני מתפרסמים היום וחושפים תמונת עגומה בגזרה האינפלציה שמזנקת בחדות
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Prachatai /flickr)
בארצות הברית מדווחים היום (רביעי) את נתוני מדד המחירים לחודש יוני, עם נתונים היסטוריים מהכיוון המדאיג של ההגדרה. מדובר כעת בשיעור אינפלציה שזינק עד לרמה של 9.1%, כשכיוון הבלימה לא נראה באופן הקרוב, אם כי העלת הריבית השלישית של הפדרל ריזרב עוד יכולה לתת את אותותיה בחודש יולי.
הקונים בארה"ב שילמו מחירים גבוהים יותר באופן חד עבור מגוון סחורות ביוני, מכיוון שהאינפלציה שמרה על אחיזתה בכלכלה האמריקאית המאטה, כך דיווחה הלשכה לסטטיסטיקה. מדד המחירים לצרכן, מדד רחב של מוצרים ושירותים יומיומיים, זינק ב-9.1% לעומת שנה שעברה, מעל הערכת דאו ג'ונס של 8.8%.
הנתון שנרשם היום מסמן את הקצב המהיר ביותר לאינפלציה עד לדצמבר 1981 - שיא של 41 שנה. בנטרול מחירי מזון ואנרגיה תנודתיים, מה שנקרא מדד הליבה, עלה ב-5.9%, בהשוואה לאומדן של 5.7%. על בסיס חודשי, מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.3% ומדד הליבה עלה ב-0.7%, בהשוואה להערכות של 1.1% ו-0.5% בהתאמה.  
 
נזכיר כי על אף הנתונים של חודש יוני, הדולר נמצא במגמה יציבה, וזאת בזכות הריביות שנוספו בחודשים האחרונים על ידי הפד. אתמול הגיע הדולר לנקודת שוויון מול האירו כששני המטבעות החזקים בעולם התמקמקו ברמה של 3.50 שקלים. היום הדולר במגמת התחזקות אם כי ערכו עומד על 3.48 שקלים (כשהאירו ברמה שקלית של 3.49)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה