מדדים ומחקרים

למה המניה הזו טסה היום בבורסה ב-53% בפער מכולן?

חברת אנויז'ן מדיקל המפתחת מכשור רפואי, בעיקר לשוק בארה"ב, ממשיכה ליהנות מריקול הענק של המתחרה, ומאז כבר חתמה התקשרות עם שישה בתי חולים. המניה סוגרת חודש חלומי עם זינוק של 59%, וזינוק נוסף גם היום
מערכת ice | 
מניות (צילום pexels)
המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים במדדים המובילים, אבל מבין כלל המניות הנסחרות בבורסה הישראלית - הייתה מניה אחת שזינקה בחדות בשיעור של 53.01%. אחריה במקום השני: מניית פרקמוט עם עלייה של 19.385%, אחריה: פלנטארק עם עלייה של 14.44%, ובמקום הרביעי מי שהובילה את מדד ת"א 125 - לייבפרסון עם עלייה בשיעור 10.23%.
אז מי המובילה? מניית אנויז'ן מדיקל - חברה שעוסקת במחקר, פיתוח וייצור מכשור רפואי בתחום ההזנה התוך גופית. החברה של שי צוקר המכהן כיו"ר הדירקטוריון ושל דורון בסר - המנכ"ל ודירקטור, עם שווי שוק של 53 מיליון שקל, ומזנקת היום, כאמור, בשיעור חד של 53%.

מניית אנויז'ן בחודש האחרון והזינוק החד היום. צילום מסך גוגל
למה זה קורה? החברה הודיעה היום לבורסה כי בית החולים Centennial White & Scott Baylor הודיע על כוונתו לרכוש את מערכת ENvue וצינורות הזנה מתכלים (זונדות) שפיתחה החברה. מערכת ENvue הינה מערכת ניווט להחדרת צינור ההזנה לגוף באמצעות חיישנים, ויכולה לסייע למטופלים מורדמים ומונשמים. המערכת כבר אושרה בשנת 2019 על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ובשימוש בבתי חולים בארצות הברית.
 
בית החולים איתו התקשרה החברה הינו חלק מרשת הבריאות הגדולה ביותר בטקסס הכוללת 52 בתי חולים ומעסיקה עשרות אלפי עובדים, ורכישת מערכת הניווט והמוצרים של אנויז'ן על ידי בית החולים למעשה מרחיבה את פעילות החברה בשוק היעד המרכזי שלה בארה"ב, כך שהיא כוללת התקשרויות עם 25 בתי חולים.
 
המגמה החיובית של החברה לא התחילה היום, אלא דווקא בעקבות ריקול ענק של מוצרי החברה המתחרה באנויז'ן - אוונס מדיקל (Medical Avanos). הדבר קרה לפני חודשיים, כאשר ה-FDA הודיע על החזרת המוצר המתחרה - CORTRAK* 2 Enteral Access System (EAS של אוונס, מה שהקפיץ את מניית החברה שחתמה מאז על רכישות משישה בתי חולים (כולל זה היום).
מניית אנויז'ן יוצאת מהתקופה הרעה אותה חוותה עד תחילת השנה כאשר היא סוגרת בחמש השנים האחרונות ירידה של 37.87%. את החודש האחרון סגרה המניה כבר עלייה בשיעור של 59.5%, והיום כאמור, המניה זינקה בשיעור של 53% לשער של 3,155 אג'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה