מדדים ומחקרים

כך תמנעו מהילדים לפתח אכילה רגשית

ילדים עלולים לפתח דפוסי אכילה רגשית אם ההורים מסתכלים להם בצלחת, אוסרים עליהם לאכול מאכלים מסוימים או נותנים להם אוכל כפרס, כך עולה ממחקר אמריקני חדש
מערכת ice |  1
אמא ובת אוכלות (צילום freepik)

הורים שאוסרים או מרשים לילדים לאכול דברים מסוימים מסתכנים בכך שהילדים יהפכו לאכלנים רגשיים המשתמשים באוכל כדי לווסת את הרגשות שלהם. חוקרים בדקו כמה שיטות שהורים משתמשים בהם בענייני תזונה, כגון הגבלות, מתן אוכל כפרס ומעורבות של הילדים יכולות להשפיע על התנהגות האכילה של ילדיהם. בנוסף המחקר בדק מה הילדים למדו מצפייה בהורים שלהם אוכלים. 
 


התוצאות הראו שהסיכון לאכילה רגשית במתבגרים גדל ככל שההורים שלהם נותנים להם אוכל כפרס או משגיחים על התפריט שלהם. הסיכוי גבוה יותר במתבגרים שמשתמשים באוכל כדי לווסת את רגשותיהם. מחקרים מצאו שאכילה רגשית או אכילה כמנגנון התמודדות לרגשות שליליים, חיוביים או מתחים, מציגה קשר בין דפוסי אכילה לא בריאה ועלייה במשקל.
 


עם זאת, להורים שמערבים את הילדים שלהם בארוחות יש השפעה הפוכה. המעורבות עוזרת לוויסות רגשי ולכן מפחיתה את הסיכון לאכילה רגשית. הרגלי אכילה קפדניים של הורים גם הראו קשר לירידה באכילה במתבגרים. מובילת המחקר, ג'ואנה קלוסאוקה מאוניברסיטת גנט בפילדפיה ארה"ב, ציינה כי בעבר נמצא שאכילה רגשית היא יותר נרכשת מאשר תורשתית. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אכילה רגשית
    אלמוני 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קודם שהנשים עצמן יפסיקו עם האכילה רגשית ואז ילמדו אץ הילדים
    סגור