מדדים ומחקרים

למה המדינה הולכת לזרוק מעל למיליארד שקל לפח בחגים?

מחקר חדש של לקט ישראל ו-BDO חושף שלאחר חגי תשרי כלל המשפחות בארץ צפויות לזרוק לפח מזון בשווי כולל של כ-1.2 מיליארד שקל וזאת למרות שישנן עשרות אלפי משפחות רעבות בארץ
מערכת ice | 
מזון נזרק לפח (צילום freepik, shutterstock)
חגי תשרי מתקרבים אלינו בצעדי ענק וכנראה מרבית המשפחות כבר מתכוננות באופן נמרץ לערב חג, אך מן הצד השני מספר לא קטן של משפחות מנסה לעשות את אותו הדבר אך ללא הצלחה. על פי הנתונים שמפרסמים היום ארגון לקט ישראל וחברת המחקר BDO, בחגים הקרובים צפוי להיזרק מזון בשווי של 1.2 מיליארד ש"ח וזאת למרות שישנן משפחות רבות בארץ שחיות בחוסר.
 
לפי נתוני המחקר שהתפרסמו היום, היקף המכירות לקראת חגי תשרי נאמד על קרוב ל-9 מיליארד שקלים ומתוכם ייזרק מזון 'מיותר' בשווי של כ-1.2 מיליארד ש"ח, שהם כ-250 אלפי טונות של מזון. משמע, בית משפחה עם הכנסה ממוצעת יוציא קרוב ל-3,500 שקלים על מזון בתקופה זו ומתוכם ילכו לפח מצרכים בשווי של כמעט 500 שקלים.
מידע זה בא לצד הנתונים הכואבים שהציג סקר של ביטוח לאומי משנת 2021, במסגרתו כ-265 אלף משפחות מתנהלות בחוסר ביטחון תזונתי חמור וכחמישית מאזרחי המדינה חיים תחת חוסר בטחון תזונתי ברמות שונות. נתונים אלו משקפים גם את ההשלכות של תקופת הקורונה שהגדילה משמעותית את מספר הנתמכים בסיוע של העמותות הפועלות בארץ.
 
אם כן, המסקנה הכוללת מן הסקר ומן נתוני המחקר של לקט ישראל ו-BDO היא כי הצרכן הישראלי רוכש מזון רב ועל יתר המידה ביחס למה שהוא יזדקק לו בפועל בתקופת החגים ולכן הדבר גורר השלכת מזון.
על מידע מדאיג זה אמר גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל: "לאורך השנה ארגון לקט ישראל אוסף עודפי תוצרת חקלאית הנתרמת מהחקלאים ועודפי מזון מבושל הנאסף מבסיסי צה"ל, בתי מלון, ארגונים עסקיים וחברות הסעדה. עודפי המזון מועברים לנזקקים באמצעות 263 עמותות ובתי תמחוי ברחבי ישראל. לאובדן המזון יש השפעה חברתית, כלכלית וסביבתית. אנו קוראים לכולם לקחת חלק במאבק לצמצום אובדן המזון למען החברה והכדור עליו אנחנו חיים. תהנו מהחגים, קנו באחריות וצמצמו את העודפים. אנו גם קוראים לממשלת ישראל להיכנס עמוק לנושא הצלת המזון, כפי שנעשה במדינות אחרות ולהרוויח את היתרונות הרבים הטמונים בפעילות הצלת המזון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה