מדדים ומחקרים
שובלים לבנים בשמיים: כך ינסו להיאבק בתופעה
חברת דלתא אייר ליינס הודיעה ביום חמישי כי תעבוד עם המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס על מחקר שיבחן את ההשפעה הסביבתית של יריעות מטוסים
מוקד המחקר הוא כיצד לחסל את השובלים הלבנים המתמשכים, המהווים כ-10% מכלל השובלים ויוצרים עננים הלוכדים חום ומחממים את כדור הארץ, לפי דלתא.
השובלים יוצרים כ-65% מהזמן כאשר מטוסים נמצאים בגובה שיוט ואדי מים מפלטים של מטוסים משתלבים עם אדי מים אטמוספריים ויוצרים עננים של גבישי קרח, אך רק 10% נמשכים יותר מכמה דקות. לפי דלתא, מאמינים שהמנגדים המתמשכים הם "אחת ההשפעות הסביבתיות הגדולות ביותר של התעופה".
שיטה אחת להפחתת ההתנגדות המתמשכת יכולה להיות טיסה בגבהים שונים כדי להימנע מהמרחב האווירי שמייצר אותם, שלדבריה דלתא יכולה להפחית את השפעת התעופה על האקלים "בסביבות 80%".
מנהלת הקיימות הראשית של דלתא, פאם פלטשר, אמרה בהצהרה כתובה כי לעבודה "יש פוטנציאל להשפיע רבות על טביעת הרגל הסביבתית שלנו בתוך שנים ספורות". המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס תשתמש באלגוריתם שיצרה כדי לחזות היכן צפויים להיווצר קונטרסים.
עוד ב-
"העבודה עם שותפי חברות תעופה נותנת לנו את הגישה הדרושה לטיסות ומומחיות תפעולית לביצוע ניסויי טיסה מוצלחים", אמר סטיבן בארט, מנהל המעבדה לתעופה וסביבה של המכון הטכנולוגי, בהצהרה כתובה. הוא הוסיף כי הימנעות מנגד "יש לה פוטנציאל להפחית במידה ניכרת את ההשפעה הסביבתית של נסיעות אוויריות במהירות ובעלות נמוכה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.נועד להרעיל את האויר (ל"ת)כימיטריילס 10/2022/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.איזה שטויות - אדי מים וגבישי קרח לא מפריעים לכלוםיסמין 10/2022/11הגב לתגובה זו0 4שיתרכזו בלהפחית את השימוש בדלק שלהם - זה יותר חשוב ויותר עוזר לסביבה. חובבי הקונספירציות לא צריכים לקבל עידוד כזה.סגור



