מדדים ומחקרים

היסטוריה: מדרוג מורידה את הדירוג של מגדל בגלל שלמה אליהו

כזה עוד לא היה לנו: חברת דירוג האשראי מדרוג מורידה את דירוג החוב של מגדל, בגלל התנהלות בעל השליטה
ניצן כהן |  3
בניין מגדל (צילום Magma Images)
בפעם הראשונה חברת דירוג אשראי מורידה את דירוג החוב של אחת החברות הגדולות בישראל בגלל ממשל תאגידי. חברת דירוג האשראי מדרוג הורידה בשעה האחרונה את דירוג החוב של חברת הביטוח מגדל בגלל התנהלות בעל השליטה, שלמה אליהו שלא מצליח לבנות צוות ניהולי שיסתדר איתו.
בשבוע שעבר התפטרו מנכ״ל חברת הביטוח מגדל שגיא יוגב והיו״ר בשל ״חילוקי דעות״ עם בעל השליטה שלמה אליהו, איש קשה שלא מצליח לבנות צוות ניהולי לחברת הביטוח שלו - מגדל וגם מצליח לעבוד איתם.
 
אסור לטעות. מגדל היא חברת ביטוח יציבה ויש לה די כסף לעמוד בכל ההתחייבויות שלה אבל התנהלותו של שלמה אליהו הכניסה אותה לסחרור ניהולי כך שהחברה לא מצליחה לייצב צוות ניהולי שייצב אותה וייקח אותה לעידן החדש.
משבר הניהולי במגדל הביא את הפיקוח לשקול לקחת מאליהו את היתר השליטה בחברה משל הפיקוח מטיל ספק אם אליהו מסוגל להחזיק בשליטה בחברה מסוגה של מגדל.
המשבר הזה אינו מאפשר למגדל להתפתח וחברה שאינה מתקדמת הולכת אחורה, זה טבעו של עולם. כרגע במדרוג מעריכים שאין ברירה וצריך להזהיר את המשקיעים מהמשבר הניהולי בחברה.
במדרוג כותבים כי התפטרות המנכ״ל והיו״ר שמצטרפים לחוסר הוודאות הניהולי בחברה משפיעים על יכולתה להוציא לפועל אסטרטגיה בעולם שמשתנה במהירות.
מחברת מגדל נמסר בתגובה: "מחוגי חברת חברת מגדל ביטוח נמסרה תגובה ראשונית לאחר עיון בדו"ח שפורסם. בדו"ח נכתב, בין היתר, כדקלמן, 'לחברה פרופיל עסקי חזק, הנתמך בגודלה של החברה במונחי פרמיות ונכסים מנוהלים, במובילות שוק בענף החיסכון ארוך טווח ובנתחי שוק משמעותיים בכלל ענפי הביטוח', ונאמר בו כי ההחלטה על הורדת הדירוג נובעת מהודעת ההתפטרות שמסרו יו"ר מגדל ביטוח והמנכ"ל שלה. קבוצת מגדל אחזקות לומדת את ממצאי הדו"ח ואת דרכי התגובה האפשריות לאמור ולנטען בו. במקביל, קבוצת מגדל פועלת לאיוש בעלי התפקידים המתפטרים ולייצוב השדרה הניהולית הבכירה של חברת מגדל ביטוח. הקבוצה מקווה כי בעקבות הפעולות הנ"ל יעלה שוב דירוג החברה באופן המשקף את איתנותה בפרמטרים הרלוונטיים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אליהו הוא
    הילה 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אליהו אדן מסוכן. הרס את בנק איגוד יהרוס גם את מגדל. איש קטן,איש ריב ומדון,עבד כי ימלוך
    סגור
  • 1.
    שיעוף כבר !!!
    ליאור 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל העובדים כבר נמאס ממנו מזמן.. שיבין ויסתפק בכסף במקום להתערב במהלכי החברה
    סגור
  • כי אם אין כן אין לך סיכוי להיות מנכל מגדל חמודי (ל"ת)
    ליאור רביד זה אתה? 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור