מדדים ומחקרים

ער"ן: 63% מהפניות לעמותה בשנה החולפת היו של נשים

למעלה מ-15,000 מהפניות עסקו באלימות ובפגיעה מינית. מעבר לאלפי פניות מצוקה אלו, מתקבלות אלפי פניות נוספות מנשים המתארות מערכת יחסים זוגית אלימה רגשית
מערכת ice | 
אלימות נגד נשים (צילום Freepik)
לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים - עמותת ער"ן מדווחת כי 63% מהפניות לעמותה בשנה החולפת היו של נשים. למעלה מ-15,000 מהפניות עסקו באלימות ובפגיעה מינית. מעבר לאלפי פניות מצוקה אלו, מתקבלות אלפי פניות נוספות מנשים המתארות מערכת יחסים זוגית אלימה רגשית, מקטינה ומבטלת.
הפנים השונות שלובשת ההתעללות הנפשית הופכת אותה לתופעה חמקמקה קשה  לזיהוי ולפיכך גם לטיפול. פניה לתמיכה רגשית וקבלת עזרה ראשונה נפשית, היא צעד ראשון להפסקת מעגל האלימות ולהתמודדות. ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית הארצית של ער"ן מבקשת לשים זרקור על אלימות נפשית שלדבריה היא סכנה ממשית: "אלימות נפשית היא רחבת היקף וארוכת טווח, גם אם מאפייניה אינם מסכנים אותנו באופן מיידי ופיסי. הסכנה האמיתית אמנם לעיתים נסתרת אך עוצמתה משתקת".
 
"לא תמיד קל לזהות אלימות המופנית נגדנו, בייחוד בשלבים ההתחלתיים. לעיתים קרובות, עיקר הנזק הנגרם לאשה טמון בעובדה שהיא מקבלת את הדברים הקשים שהופנו כלפיה, באופן ממושך ושיטתי, כנכונים וכמשקפים את מהותה הפנימית. הפנמה זו של תוקפנות גורמת להעצמת תחושת היותה חסרת ערך ונטולת כוחות", הוסיפה דניאלס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה